Жестока глоба от 550 хиляди лева за EМАГ.БГ
Комисията за защита на конкуренцията наложи глоба от 551 549,78 лв. на „Данте Интернешънъл" СА („Dante International" SA). Тя представлява 4 % от размера на приходите от продажби на дружеството за 2013 г. Санкцията е наложена заради нарушение по чл. 32, ал. 1 във вр. с чл. 33 от ЗЗК от страна на „Данте Интернешънъл" СА Румъния, във връзка с провеждането на рекламна кампания „Черен петък" (Black Friday) , съобщават от комисията.
Със същото решение Комисията установи и извършено нарушение от дружеството по чл. 36, ал. 2 от ЗЗК във връзка с провеждането на рекламна кампания „1+1 гратис Tassimo" и наложи имуществена санкция на „Данте Интернешънъл" СА в размер на 206 831,17 лв., представляваща 1,5 % от размера на приходите от продажби на дружеството за 2013 г.
Производството е образувано по повод постъпил сигнал от потребители относно прилагането на недобросъвестни търговски практики от страна на „Данте Интернешънъл" СА при провеждането на рекламна кампания „Черен петък" и „Една година emag.bg", както и рекламната кампания, установена в хода на предварителното проучване, предприето от Комисията във връзка с постъпилия сигнал, „1+1 гратис Tassimo", предаде "24 часа".
По отношение на рекламната кампания „Черен петък" Комисията установява, че поведението на ответното дружество не съответства на добросъвестната търговска практика във връзка с определянето на цените и прилагането на отстъпки за промоционалните продукти при провеждане на рекламни и промоционални кампании като процесната „Черен петък". В този смисъл рекламните послания „Black Friday денят с най-много и най-големи намаления през годината" и „Само днес получаваш най-много и най-големи отстъпки през годината" като част от кампанията „Черен петък" имат заблуждаващ характер по отношение начина на формиране на крайната цена за потребителите.
По отношение на рекламна кампания „1+1 гратис Таssimo" Комисията установява, че в периода 20-24.03.2014 г. „Данте Интернешънъл" СА предлага на клиента при закупуване на една кафемашина да получи втора кафемашина от същия вид „безплатно", което по същество представлява предлагане на потребителя на добавка (втора кафемашина - по-евтината), която е извън позволените от закона и практиката на КЗК размери. Това е в противоречие с добросъвестната търговска практика, тъй като чрез предлагане на атрактивни добавки над позволените размери на практика се извършва нарушение, което е в състояние да увреди конкурентната среда.