Започват чистка в железниците
14.10.2014 / 23:57 3
Служебният транспортен министър Николина Ангелкова отново предупреди шефовете от железниците за чистка, като причината този път е безопасността и условията на труд в сектора, пише "Монитор".
“Ако до петък не получим от ръководствата на БДЖ “Пътнически превози” и БДЖ “Товарни превози” адекватни мерки за решаване на проблемите, ще се правят и промени в тяхното управление”, закани се министърът.
Четирима шефове на по-ниски нива в железниците вече са освободени от длъжност заради лошите условия на труд на локомотивните машинисти, недостатъчната им квалификация, проблеми с диспечерските и радиовръзките и лошото състояние на локомотивите, стана ясно вчера.
Според Ангелкова констатираните проблеми са системни и са свързани основно с условията на труд, поддръжката на локомотивите и кражбите от железопътната инфраструктура.
“Проверката показа, че от 180 локомотива с радиостанции за диспечерска радиовръзка 15 не работят и следва да бъдат ремонтирани незабавно. При товарните превози от 65 локомотива 2 радиостанции не работят. За системите за автоматична локомотивна сигнализация от 30 оборудвани с нея локомотива 10 не работят. Трябва реалистичен график за ремонтите, който да бъде заложен в бизнесплана на дружествата. Това е поискано още преди 2 седмици”, поясни Ангелкова.
По думите й за работа с влаковата радиовръзка връзка е нужно да бъдат обучени 381 души, а досега са обучени с придобита квалификация 132-ма, или само една трета. За боравенето с автоматична локомотивна сигнализация трябват 459 души, а обучение с квалификация са получили 303-ма души. “Това не означава, че машинистите не управляват професионално локомотивите и не гарантират безопасността на превозите. Автоматичната система улеснява машинистите и ги предпазва от грешки от умора и тежките условия”, поясни транспортният министър.
“Необходимо е затягане и на контрола в депата, за да сме уверени, че локомотивите тръгват изправни на път и с цялото необходимо оборудване”, каза още Ангелкова и добави, че на всеки 2 седмици ще се правят съвещания в министерството по безопасността в железниците.
Служебният министър съобщи, че е необходима подмяна на климатиците на локомотивите и на столовете на машинистите. Тя заяви, че е факт, че се нуждаем от нов подвижен състав, но междувременно трябва да се поддържа техниката, с която разполагаме.
Служебният транспортен министър съобщи още, че по отношение на мерките, които касаят подобряване условията на труд, днес ще бъде проведена спешна среща с всички транспортни синдикати.
От гара Волуяк не съобщили за локомотива убиец в “Обеля”
Ръководителят на движението на гара Волуяк не е подал сигнал за преминаването на влака, който на 9 октомври блъсна автомобил на жп прелез в столичния кв. “Обеля”. Това съобщи вчера министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Николина Ангелкова във връзка с инцидента.
Тя припомни, че служителят е отстранен временно от длъжност и добави, че все още се изясняват причините, заради които не е подаден сигнал за движението на локомотива от гара Волуак към Централна гара София. Министърът на транспорта допълни, че в момента на инцидента бариерите на прелеза са били вдигнати и преминаването на моторни превозни средства е било разрешено, именно защото пазачката на прелеза не е била уведомена за преминаването на влака. /"ПЕТЕЛ"
Следете 24 часа в денонощието най-ексклузивните новини от Света, България и Варна в Petel.bg!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!