“168 часа“ шашна България: Караянчева била без колан при катастрофата, но това ѝ спасило живота?!
Статия на „168 часа“ лансира версията, че председателката на Народното събрание е била спасена при катастрофата, която преживя, от това, че била... в нарушение! Авторката на публикацията Галина Ганева се позовава на „експертно“ мнение, според което предпазните колани не винаги спасяват живота на пътниците, а напротив, понякога дори го застрашават.
Интересното е обаче, че експертът всъщност е прокурор от Шумен, чието има обаче не се цитира. Защо ли?
Ето част от текста на публикацията:
"Председателят на Народното събрание Цвета Караянчева най-вероятно е пътувала без предпазен колан и това най-вероятно е спасило живота й, научи "168 часа" от запознати със случая.
"При подобен удар, пристегнатият колан прекъсва моментално сънната артерия и пътникът умира на място - заяви пред вестник прокурор от Шумен. - Заявявам го съвсем отговорно, тъй като съм работил по много пътнотранспортни произшествия и имам наблюдения."
“168 часа” помоли Караянчева за коментар дали е сложила колан, но до редакционното приключване на броя нямаше отговор.
"Въпросът дали председателката на парламента е използвала предпазен колан или не, ще бъде изяснен в хода на самото разследване заявиха в официален коментар пред "168 часа" отговорни служители. - Поне на този етап не е ясно дали е била препасана."
В момента се събират доказателства. Назначена е автотехническа експертиза. Тя трябва да установи скоростта, с която се е движил автомобилът на НСО и на аудито преди да се сблъскат. Инцицентът стана на главен път Шумен–Силистра, близо до взривеното село Хитрино.
Чия е вината за катастрофата е другият голям въпрос, който тепърва ще бъде изясняван. Районната прокуратура в Шумен образува досъдебно производство за причиняване на средна телесна повреда, съобщиха от Апелативна прокуратура. Вече са разпитани трима свидетели по делото. Експертизата ще даде точен отговор как е възникнало пътнотранспортното произшествие, заяви след първия оглед Районният прокурор на Шумен Соня Александрова. Засега е ясно, че два насрещно движещи се автомобила са се ударили.“
Публикацията в „168 часа“ предизвика бурни реакции в социалните мрежи. Много от хората я споделят и коментират гневно написаното. От една страна коментарите са отрицателни заради това, че хората на високи постове в държавата изглежда се самозабравят и не спазват и елементарни правила, които важат за всички „простосмъртни“. От друга страна обаче не остава незабелязан и факта, че изданието очевидно се стреми да оправдае председателката на парламента, както и НСО, които я охраняват и возят, за евентуалното нарушение.
За сметка на това се лансира версията, че коланите в колите не винаги пазят, а могат и да са опасни. Интересно, какво ли би станало, ако някой водач изтъкне този довод, ако бъде хванат от КАТ без колан? Или пък ако вози детето си и не го е обезопасил, защото „пристегнатият колан прекъсва моментално сънната артерия“, както твърди безименния прокурор.
„Забрави за правилааата!“, това е краткия ироничен коментар на известния карикатурист Христо Комарницки за статията.
„Правилата им пречат! Законите им пречат! Конституцията им пречи! Ако Община Варна и централната изпълнителна власт спазваха законите и Конституцията,
- бул. Васил Левски нямаше да мине през трибуните на стадион "Спартак", щеше да е по-нисък клас и проектиран по най-новите концепции на урбанизма;
- Аспарухов парк, щеше да е парк;
- т. нар. Рибарско пристанище щеше да е наистина Рибарско...
Това е не само начин на работа... Това е възприятие на заобикалящия ни свят. Това е възпитание!“, коментира във Фейсбук по повод статията варненският общественик Йоан Каратерзиян. Мнозина споделят това мнение и са убедени, че случаят, реакцията на отговорните органи, а също и на медиите по случая с катастрофата с Караянчева са твърде показателни за ситуацията в България.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!