„Солвей Соди“ сменя въглищата с алтернативно гориво и биомаса

06.10.2022 / 13:21 0

снимки: "Солвей Соди", "Петел"

„Солвей Соди“ започват мащабен проект за драстично намаляване на емисиите въглероден диоксид отделяне при производството в него. Най-големият завод за калцинирана сода в Европа смята в рамките на година и половина да замени инсталацията си за производство на пара с нова, която да не използва изкопаеми горива. Така вместо с внасяните от Южна Африка въглища и доставяния от САЩ и други страни петрококс, парата ще се произвежда с местно алтернативно гориво от отпадъци и биомаса.

На представяне на проекта пред медиите, изпълнителният директор на „Солвей Соди“ Спирос Номикос обясни, че намаляването на емисиите на въглероден диоксид до най-строгите европейски стандарти е преди всичко икономическа цел за компанията. От  2005 година насам „Солвей Соди“ е намалил с 90%  замърсителите на въздуха, с 45% потреблението на вода, с 35% енергийната интензивност и с 30% отделянето на въглероден диоксид. Според Номикос, последният показател не е достатъчно добър.

За замяната на изкопаемите горива с алтернативни се разчита на общините в цяла Североизточна България и местните земеделски производители. Страната ни все повече е заплашена от санкции заради депонирането на отпадъци, а основна грижа за справянето със сметта е на местните власти. Най-малко 300 000 тона могат да бъдат превърнати в алтернативно гориво, което да намери реализация в новия екологичен проект на „Солвей Соди“.

За да не се стигне до неправилното разбиране, че заводът ще гори отпадъци, пред журналисти беше показано какво представлява алтернативното гориво RDF, което ще замени въглищата. В момента то се произвежда от заводите за обработка на отпадъци във Варна, София, Пловдив, а скоро ще се прави и в новия завод в Бургас. Именно технологията с изгарянето на този материал позволява съществуването на прочутия завод за „горене на боклук“ почти в центъра на Виена, както и още около 500 подобни съоръжения около големи населени места в цяла Европа. Спирос Номикос подчерта, че от създаването на виенския завод технологията е станала много по-съвършена и безвредна. Точно най-новите разработки ще бъдат ползвани в девненския завод.

Ако за новата инсталация за пара няма достатъчно RDF гориво, то ще бъде компенсирано със слама. Спазването на екологичните изисквания за нейното оползотворяване създава проблеми на земеделците и вместо да търсят други решения, те могат да разчитат за това на „Солвей Соди“ и по-точно на новата ѝ дъщерна компания „Девня Енерджи“.

Преди да се реализира проекта, „Солвей Соди“ ще проведе обществени обсъждания и срещи с граждани, за да бъдат запознати всички заинтересовани с плановете на компанията. По отношение на екологията, заводът си е постави ясни цели – намаляване на въглеродния отпечатък с 1/3 до 2026 г., спиране на използването на въглища до 2030 г. и постигане на климатична неутралност до 2050 г.

 

*публикация 



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 



Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама