Намерен винт хвърля светлина върху тайната на масовата гибел с Boeing 737 Max 8

15.03.2019 / 18:36 0

На мястото на катастрофата на Boeing 737 Max 8 бе открито важно нещо, което може да разкрие тайната на масовата гибел с етиопския самолет, пише gazeta.ru. Находката хвърли светлина върху трагедията и преговорите на пилота на лайнера със земята в последните минути преди бедствието.


Пет дни след катастрофата в Етиопия на най-новия самолет се появиха нови подробности за последните минути на полета на самолета, Boeing 737 Max 8, чиито черни кутии току-що бяха доставени във Франция за дешифриране. Оказва се, че капитанът на разбития самолет е обявил тревога почти веднага след излитането на самолета от летище Адис Абеба.

"Спешно, спешно, искам да се върна у дома", съобщил той на диспечерите, които веднага се подготвили да приемат проблемния полет обратно и започнали да пренасочват други два самолета, които се приземявали в този момент. Започнала подготовка за кацане.

Думите на пилота се възпроизвеждат от "Ню Йорк таймс", позовавайки се на източник от летище Адис Абеба, който чува преговорите със самолета. Според него диспечерите са наблюдавали странни колебания в скоростта и височината на самолета в диапазона от стотици метри на радара - ясен знак, че пилотите изпитват проблеми с контрола. Виждайки тези промени, администраторите разбрали за аварийната ситуация на борда още преди пилотът да поиска помощ. В същото време връзката с въздухоплавателното средство била прекъсната пет минути след излитането, съобщава източникът, останал анонимен, тъй като подробностите от преговорите не са били официално публикувани преди това.

Друг странен факт, която експертите забелязват, е необичайно високата скорост, с която лети Boeing 737 Max 8. - "Скоростта е много висока. Въпросът е защо? Самолетът ускори много по-бързо, отколкото би трябвало".

Източникът разкрива, че по-малко от минута след отделянето от земята пилотът  съобщава за проблеми с управлението на спокоен глас. В този момент радарът показа знака на самолета на височина, далеч под безопасното ниво по време на излитане.

"В следващите две минути самолетът се издигна до безопасна височина и пилотът обяви, че възнамерява да продължи да се приготвя, след което контрольорите започнаха да наблюдават, като силно коментираха, докато самолетът се издигаше нагоре-надолу, движейки се необичайно бързо.

По това време от изток дойдоха два полета - 613 и 629, а диспечерите, получили сигнал за бедствие от капитана, им наредиха да останат на голяма надморска височина. Според източника, тези преговори прекъснаха пилота на разстроения самолет, който "в паника" поискал разрешение да се върне. След това самолетът му се обърна надясно, стана и минута по-късно изчезна от радара, като беше над забранената военна зона.

Въпреки факта, че истинските причини за етиопската катастрофа все още не са обявени, публикуваните данни са съвместими с предишни твърдения, че има много общо между последния срив на полет 302 в Етиопия и катастрофата на подобен самолет в Индонезия през октомври 2018 година. Това обстоятелство е в основата на решението на повечето авиокомпании в света и страни временно да преустановят полети на това семейство самолети, които включват Boeing 737 Max 8 и Boeing 737 Max 9.

Понастоящем всички дискусии се провеждат около злополучната система MCAS (Система за увеличаване на маневрените характеристики), която оборудва всички самолети на семейството на Boeing 737 Max. Системата е проектирана така, че да предотврати попадането на въздухоплавателното средство в срив при екстремни ъгли на атака, което може да се дължи на по-мощните и насочени напред машини на самолетите пред крилото.

Известният пилот на Boeing 737 Денис Окан критикува тази „иновация“. „Известно е, че в индонезийския случай причината за задействането на MCAS е неправилната работа на сензора за ъгъл на атака, разположен от лявата страна на самолета. 
 
Пилотът също разказа как работи системата. „Влиза в експлоатация само в режим на ръчно управление и само с отстранена механизация на крилата. Ако сензорът за ъгъл на атака определи, че равнината е в опасната зона, MCAS започва бавно (0.25 градуса / сек.), за да премести стабилизатора на гмуркане - т.е. Диапазонът на обръщане на стабилизатора е ограничен до 2,5 градуса, пише той. - В същото време, ако пилотът по време на работа на MCAS внезапно реши да потопи равнината, MCAS спира работата си за 5 секунди. Въпреки това, ако след това условията за задействане на MCAS се запазят, тя започва отново да работи.

И въпреки че експертите предупреждават за прибързани заключения в разследването на бедствието, в петък се появи още едно доказателство, което показва сходството на двата инцидента и злополучната система MCAS.

Така че, като се позовава незабавно на два източника, Ройтерс съобщи, че сред останките на самолета е намерена част от стабилизатора (според някои източници е стабилизаторен превключвател за винтове), което показва че по време на падането стабилизаторът е бил в неестествена позиция, точно както в случай на бедствие в Индонезия.

А именно - в това положение, предният ръб на стабилизатора се обръща нагоре, което кара носа на самолета да падне. Това е точно начина, по който описаната система MCAS трябва да работи, опитвайки се да измъкне самолета от предполагаема опасна ситуация, която може да се съди по дефектни сензори. Окончателният отговор може да бъде даден чрез дешифриране на черните кутии, които започнаха във Франция и може да продължи няколко дни.

 

ВЪВ ВРЪЗКА С ИЗГОТВЕНИЯ ОТ ГЕРБ ЗАКОН ЗА ЦЕНЗУРА НА МЕДИИТЕ В ИНТЕРНЕТ СПИРАМЕ ВЪЗМОЖНОСТТА ЗА ПИСАНЕ НА КОМЕНТАРИ БЕЗ АВТОР В САЙТА!

ЗА ДА КОМЕНТИРАТЕ СТАТИЯТА, МОЛЯ, РЕГИСТРИРАЙТЕ СЕ ЗА СЕКУНДИ ТУК - https://petel.bg/registration.html


Коментари
Коментирай чрез Facebook

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2019 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама