Теменужка Петкова съобщи важно решение за еврото

07.03.2025 / 14:22 3

Булфото

През настоящия месец март ще стартира мащабна информационна кампания относно въвеждането на еврото в България. 

Това стана известно от думите на министъра на финансите Теменужка Петкова в рамките на парламентарния контрол в Народното събрание.

Петкова отговори на въпрос на народния представител от ПП-ДБ Николай Денков кога финансовото министерство планира да възобнови комуникационната кампания относно присъединяване на България към еврозоната и какво предвижда тя.

"Голяма част от забавянето на подготовката и възлагането на обществените поръчки по комуникационните дейности (относно приемането на еврото у нас - бел. авт.) вече е преодоляно, така че още през този месец ще стане факт и ще стартира мащабна информационна кампания по медиите във връзка с въвеждането на еврото в Република България", каза Теменужка Петкова пред депутатите в Народното събрание.

Петкова посочи, че един от водещите приоритети на правителството е членството на България в еврозоната и управляващите имат волята да направят всичко необходимо да се доведе този процес докрай, включително и чрез провеждане на пълноценна информационна кампания, която да разясни предимствата и ползите за хората и бизнеса от въвеждане на еврото.

Финансовият министър направи ретроспекция на извършените дейности отноно комуникационата кампания досега и проблемите, възникнали пред нея през последните години.

"Постоянната промяна на ръководствата на институциите и техните визии за управление и реализиране на политики също са оставили своя отпечатък, което е видно и от забавянето на пълноценна кампания по отношение на еврото", каза Петкова.

По думите ѝ информационата кампания за еврото е разписана подробно още в началото на 2021 година, когато министър на финансите е Кирил Ананиев. В неговия мандат са изготвени работният вариант на комуникационната стратегия за информация и публичност на присъединяването на България в еврозоната и проектът за националния план за въвеждане на еврото в Република България.

"Фактите показват, че подготовката е започнала навреме, но двете служебни правителства след това, както и редовното правителство впоследствие не са работили с темпо, необходимо за подготовка и стартиране на информационната кампания“, каза Петкова.

По думите на финансовия министър първата информационна стратегия е приета през ноември 2022 година с решение на Координационния съвет за подготовка на Република България за членство в еврозоната, но без заложени средства за реализацията ѝ.

"Оказва се, че няма заложен ресурс в бюджета на Министерството на финансите за изпълнение на кампанията за разлика от разписаната процедура за периода 2021-2024 година, когато тогавашното ръководство на Министерството на финансите планира финансов ресурс с тригодишен хоризонт. За съжаление тези средства са премахнати от план-сметката", каза Петкова, добавяйки, че в резултат на това финансовото обезпечаване на комуникациионите дейности е било осигурено с решение на служебното правителство за допълнителни разходи в размер на 10 млн. лева по бюджета на Министерството на финансите.

Петкова посочи, че в края на 2022 година е възложена, а през март 2023 година е приета работата по договора за разработка и внедяване на интернет страница за въвеждането на еврото в Република България. През март 2023 година е сключен договор за изработване и предостяване на 6 информационни клипа - 30-секунден и 15-секунден вариант за въвеждане на еврото и ползите от членството на страната ни в еврозоната.

"Изработени са три клипа, като договорът е предсрочно прекратен през месец юни, когато министър на финансите е г-н Василев (Асен Василев, бел. авт.) Това са същите клипове, за които впоследствие са сключени договори едва през месец март 2024 година по телевизии с национално покритие - Българска национална телевизия, Нова телевизия и bTV непосредствено преди кампанията за изборите за Европейски парламент", каза Петкова.

По думите ѝ в края на март 2024 година е стартирала и официалната интернет страница, свързана с въвеждане на еврото в Република България, която беше подготвена от екипа на МФ в служебното правителство.

"В месеците на управление на вашето правителство е проведен конкурс за лого, слоган и брандбук на кампанията "Единството е сила". Този слоган и логото са интегрирани в споменатите вече клипове и официалния сайт за еврото", каза Петкова.

Финансовият министър добави, че всичко, което трябва да бъде направено, за да получат българските граждани и бизнес коректна информация относно еврозоната, ще бъде направено, предаде БТА.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лв без ДДС/30,68€ на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
4
1
kris (преди 9 месеца)
Рейтинг: 548580 | Одобрение: 103235
Знаем колко са прости всичи почитатели на еврото, прости на кубик.....Наричаме ги мазохисти също....А тия безродници ще плащат до девето коляно !!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
1
4
gospodin (преди 9 месеца)
Рейтинг: 11120 | Одобрение: -1170
говедата в безсилието си започват да кълнат... колко са прости само (но са блажени че не го знаят)...
4
3
kris (преди 9 месеца)
Рейтинг: 548580 | Одобрение: 103235
Ще гориш в АДА кучко и всички останали бандити де ни водите на заколение....Бог забавя, но не забравя !!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2025 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама