10-годишно момиченце стана съавтор на учебник
08.03.2018 / 09:03 0
Източник marica.bg
Четвъртокласничка почти стана съавтор на учебника по технологии и предприемачество, след като хрумна идея, която не е осенила съставителя му. „Поздравления, ще те цитирам!”, здрависа се с Камелия проф. Георги Иванов, пише "Марица".
Преподавателят от Тракийския университет е сред авторите на учебниците на издателство „Просвета” по технологии и предприемачество. По новия закон дисциплината замести някогашното трудово обучение, което след това пък се наричаше „Домашен бит и техника”. Децата от първи и втори клас вече учат по учебника на проф. Иванов и Ангелина Калинова, в момента тече конкурсът за 3. клас, а екипът вече пише за 4. В крачка професорът апробира съдържанието, като влиза в часове в пловдивското СУ „ Цар Симеон Велики”. Рецензент му е преподавателката там Димитрина Кръшкова, която първа в Пловдив въведе предприемачество за първокласници във време, когато това звучеше революционно.
Тайната е в това как да запознаеш с понятията, без да ползваш сложните термини, а чрез игра, казват преподавателите. И ако темата „Движение на парите” може да стресне даже студент, нищо не изглежда страшно, когато в 4. А клас влиза проф. Георги Иванов.
Имате ли малко време за забавление, поинтересува се преподавателят. И препита колко е 2х2. А 2х20? Щом всички викнаха: „40!”, гостът попита дали са сигурни и изписа отговора на дъската с пунктир - в случай че се окаже неверен.
После извади двайсетолевка и мимоходом даде урок и по история, като обясни, че на нея е ликът на Стефан Стамболов. Измъкна от сакото и картонена картичка, сгъната на две с прокаран ластик, който от едната страна образува знака за умножение "х", а от другата - за равенство "=". Проф. Иванов пъхна ловко като фокусник банкнотата под кръстосания ластик и затвори картичката, а след това повика четвъртокласничка да изрече магическите думи „Абра-кадабра, сим-саладин!”. След като момичето спази всички инструкции и духна, за да стане магията, преподавателят отвори страничките. Под ластика, изписал знака за равенство, се оказаха същите 20 лева, без да са се удвоили.
Може би неправилно го слагаш, допусна проф. Иванов и повика Стилиян да му асистира, като реши да промени и задачата - този път двамата да умножат 20x3. „От това, което се получи, 20 лева са за мен, а на теб ще дам 40”, щедро обеща мъжът. „Абра-кадабра” обаче пак не помогна и под знака на равенство отново се оказа едничката банкнота от 20 лв. Това са си моите, ти вземи другите 40, прати мъжът обратно на чина Стилиян с празни ръце. И изведе важна житейска поука: „Уж всички можем да смятаме, пък с парите все става проблем!”.
Преподавателят обеща на хлапетата да издаде на госпожата как банкнотата се мести от едната страница на другата. Връчи също двайсетолевката, за да я умножи по 100.
Преди четвъртокласниците да се опомнят, проф. Иванов поднесе нова изненада - измъкна от чантата си свитък картонени листове и обясни, че са за кандидатстудентски изпит. Всеки ученик получи по един. Но преди да го втресе как ще отговори на въпроси за първи курс в университета, стана ясно, че от тези бланки децата ще си измайсторят по една картичка като магическата на професора. Той остави мострата, за да я разгледат хубавичко.
Още по темата четете ТУК
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!