10-годишно момиченце стана съавтор на учебник

08.03.2018 / 09:03 0

Източник marica.bg

Четвъртокласничка почти стана съавтор на учебника по технологии и предприемачество, след като хрумна идея, която не е осенила съставителя му. „Поздравления, ще те цитирам!”, здрависа се с Камелия проф. Георги Иванов, пише "Марица".

 

 Преподавателят от Тракийския университет е сред авторите на учебниците на издателство „Просвета” по технологии и предприемачество. По новия закон дисциплината замести някогашното трудово обучение, което след това пък се наричаше „Домашен  бит и техника”. Децата от първи и втори клас вече учат по учебника на проф. Иванов и Ангелина Калинова, в момента тече конкурсът за 3. клас, а екипът вече пише за 4. В крачка професорът апробира съдържанието, като влиза в часове в пловдивското СУ „ Цар Симеон Велики”. Рецензент му е преподавателката там Димитрина Кръшкова, която първа в Пловдив въведе предприемачество за първокласници във време, когато това звучеше революционно. 

Тайната е в това как да запознаеш с понятията, без да ползваш сложните термини, а чрез игра, казват преподавателите. И ако темата „Движение на парите” може да стресне даже студент, нищо не изглежда страшно, когато в 4. А клас влиза проф. Георги Иванов. 

Имате ли малко време за забавление, поинтересува се преподавателят. И препита колко е 2х2. А 2х20? Щом всички викнаха: „40!”, гостът попита дали са сигурни и изписа отговора на дъската с пунктир - в случай че се окаже неверен.

После извади двайсетолевка и мимоходом даде урок и по история, като обясни, че на нея е ликът на Стефан Стамболов. Измъкна от сакото и картонена картичка, сгъната на две с прокаран ластик, който от едната страна образува знака за умножение "х", а от другата - за равенство "=". Проф. Иванов пъхна ловко като фокусник банкнотата под кръстосания ластик и затвори картичката, а след това повика четвъртокласничка да изрече магическите думи „Абра-кадабра, сим-саладин!”. След като момичето спази всички инструкции и духна, за да стане магията, преподавателят отвори  страничките. Под ластика, изписал знака за равенство, се оказаха същите 20 лева, без да са се удвоили. 

Може би неправилно го слагаш, допусна проф. Иванов и повика Стилиян да му асистира, като реши да промени и задачата - този път двамата да умножат 20x3. „От това, което се получи, 20 лева са за мен, а на теб ще дам 40”, щедро обеща мъжът. „Абра-кадабра” обаче пак не помогна и под знака на равенство отново се оказа едничката банкнота от 20 лв.  Това са си моите, ти вземи другите 40, прати мъжът обратно на чина Стилиян с празни ръце. И изведе важна житейска поука: „Уж всички можем да смятаме, пък с парите все става проблем!”.

Преподавателят обеща на хлапетата да издаде на госпожата как банкнотата се мести от едната страница на другата. Връчи също двайсетолевката, за да я умножи по 100. 

Преди четвъртокласниците да се опомнят, проф. Иванов поднесе нова изненада - измъкна от чантата си свитък картонени листове и обясни, че са за кандидатстудентски изпит. Всеки ученик получи по един. Но преди да го втресе как ще отговори на въпроси за първи курс в университета, стана ясно, че от тези бланки децата ще си измайсторят по една картичка като магическата на професора. Той остави мострата, за да я разгледат хубавичко.  

Още по темата четете ТУК



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама