30 000 „мръсни дизела са внесени в България през 2017 г.

11.10.2018 / 06:00 1

Европейската комисия иска да ограничи износа на стари автомобили към Източна Европа

На Запад не ги искат, на Изток ги купуват - през 2017 т. само в България са били внесени 30 000 "мръсни дизели". Европейската комисия иска да ограничи износа на стари автомобили за Източна Европа. Но може ли да го направи? Това пише в свой аналис „Дойче Веле”.

„Открай време Източна Европа предупреждава: старите и мръсни дизелови автомобили, които излизат от употреба на Запад заради обсъжданите забрани и ограничения на тези коли, рано или късно се оказват в източноевропейските членки на ЕС. Докато благосъстоятелните западноевропейски държави подобряват качеството на въздуха на своя територия, преследването на европейските климатични цели на Изток става все по-трудно, пише "Франкфуртер Алгемайне Цайтунг". 

Така например само през миналата година в България са били внесени над 100 000 стари автомобили, като над 30 000 от тях са били "мръсни дизели" - по данни на европейската екологична организация "Transport & Environment" (T&E), посочва в тази връзка порталът heise.de.

Проблемът се измества - от Запад на Изток

На този фон Европейската комисия (ЕК) е решена да се задейства, пишат редица немскоезични издания: тя предупреждава германските атомобилни компании да се въздържат от износ в Източна Европа на онези стари дизелови автомобили, които техните клиенти връщат, за да получат премия и да закупят нови коли. 

"Износът (на тези коли) не е решение, това е просто изместване на проблема със замърсяването на въздуха от Западна към Източна Европа", казва пред "Тагесшпигел" еврокомисарката по промишлеността и вътрешния пазар Елжбета Биенковска. 

Разбираемо е, че германските собственици на подобни автомобили желаят да се възползват от предлаганите им "премии за бракуване" или "екологични премии". Само че не бива старите и лошо оборудвани автомобили да продължат да се движат по пътищата на Европа, макар и в други страни, казва тя, цитирана от "Дойчландфунк".

По този повод интернет-порталът heise.de припомня, че в началото на октомври германското правителство и автопроизводителите са приели концепция за решаване на проблема с "мръсните дизели". Тя залага основно на премии, полагащи се на собственици на стари автомобили при покупката на нова кола. 

Същевременно техническо преоборудване се предвижда само при някои определени случаи - за сметка на производителите. Автоконцерните обаче отказват да поемат тези допълнителни разходи, което превръща изпълнението на тази част от плана в много несигурно, четем в статиите по темата. 

Според еврокомисарката Биенковска, старите дизелови автомобили могат да бъдат експортирани само ако преди това са били дооборудвани. Същевременно от ЕК признават, че не разполагат с правна основа за налагането на подобно задължение и добавят, че става дума по-скоро за оказване на политически натиск, посочва "Франкфуртер Алгемайне Цайтунг".

20% по-висок износ от Германия

През 2017 броят на експортираните стари дизелови автомобили от Германия действително се е увеличил - с 20% в сравнение с 2016, достигайки 240 000. Една трета от тези автомобили се оказват в Италия, Австрия, Франция, Украйна и Холандия. Останалите - в източноевропейските членки на ЕС”.

 

automedia.investor.bg



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама