3100 лева заплата за машинист в БДЖ, масово пенсионери карат влаковете
Булфото
Причината е недостиг на кадри в БДЖ
Около 150 пенсионери карат влакове у нас, а причината е недостиг на кадри в железниците. Това сочат данни на БДЖ и синдикатите в жп транспорта. В момента близо 1000 души работят като главни машинисти в двете дружества на БДЖ - тези за пътнически и товарни превози. Отделно има и около 250 помощник-машинисти.
По официални данни в пътнически превози около 9,5% от локомотивния персонал е с вече придобито право на пенсия с уточнението, че машинистите имат призната втора категория труд и се пенсионират на 57-58 години. В товарните превози около 7% от машинистите са пенсионери. „Картинката е сходна във всички звена на железниците. Малко са младите кадри. В момента над 60% от заетите в жп транспорта са между 50- и 59-годишни. Едва 4% от работната сила е на възраст под 30 години“, каза за „Телеграф“ Петър Бунев, председател на Синдиката на железничарите в България.
В момента средната брутна работна заплата в „БДЖ - Пътнически превози“ ЕООД е 2048 лв. В случая на локомотивен машинист с 10 годишен трудов стаж обаче това възнаграждение е 3100 лв., което дава краен резултат от около 2200 лв. чисти пари след удръжките. В товарните превози пък традиционно заплатите са по-високи заради по-лошите условия на труд и нередовния ритъм на работа и почивка. За същия стаж машинист там взема 3500 бруто.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!