5 груби грешки при подаването на ток на кола с изтощен акумулатор

31.12.2018 / 12:31 6

Много шофьори предпочитат пред всички други решения на проблема с изтощен акумулатор прехвърлянето на ток от кола-донор. Това е бърза и бюджетна процедура, макар и да не е безопасна при нарушение на определени правила, пише auto.blitz.bg.

Най-често срещаните грешки, които собствениците на автомобили правят, когато прибягват до помощта на своите съседи, са поне 5 . Процедурата по прехвърлянето/подаването на ток не може да се нарече изключително сложна или вредна за системите и компонентите на колата-реципиент и донора. 

Ако поне един от двамата шофьори има основни познания в областта на електротехниката, процесът е бърз и успешен. Но, за съжаление, майсторите в редиците на автолюбителите стават все по-малко и по-малко - по-често се срещат профани, черпещи съмнителна информация от социалните мрежи.

Бързаш ли ще се разориш  
Аматьорите допускат много груби грешки, които водят до доста тъжни последствия. Какви по-точно?  Например, те "свързват", колата с изтощен акумулатор, с автомобил донор, който още не е загрял.

И двамата шофьори си нямат на представа, че преди да започне прехвърлянето на ток, автомобилът,  който го подава, трябва да работи 5-7 минути при 1500 оборота, за да се събуди и, ако е необходимо, да подзареди акумулаторът. 

Неподходящи връзки
Освен това  "големите експерти" са убедени, че видът на  превозното средство, при прехвърлянето на ток няма значение. Но всички знаем, че: в идеалния случай, акумулаторите, включени в процеса, трябва да имат аналогичен капацитет. Казано по-просто, възможно е да се "зареди" лек автомобил от камион, но SUV от мотоциклет не е става.

Главоболие за донора
Често можете да се наблюдава картинката, когато собственикът на автомобила донор след свързването на кабелите сяда зад волана на своя автомобил, пали мотора и започва да натиска газта.

Това е груба грешка. Запалването на автомобила-помощник не бива да се включва. В противен случай генераторът и контролният блок на електрозахранването се подлагат на огромно натоварване от стартера на получателя. Каква е опасността от това? Накратко, огромни разходи за ремонт. 

Вредна икономия
Малко водачи отделят дължимото внимание на необходимите кабели за прехвърляне на ток. Купуват възможно най-евтиното и после се чудят защо не получават ток или откъде излиза дим. Когато си избирате такива кабели помнете, че е важно проводникът да има голямо напречно сечение и материалът, от който е изработен. 

Хитрият съсед
За да се предпазите от допълнителни главоболия, не се колебайте да откажете помощ на съседа си, който вече 5 години не е успява да подмени изтощения си до дупка акумулатор. Прехвърлянето на ток на кола с такъв акумулатор може да ви създаде огромни главоболия./



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
4
1
tonivp (преди 5 години)
Рейтинг: 3282 | Одобрение: 1072
99 процента глупости
азззз
3
0
Mercenary (преди 5 години)
Рейтинг: 47466 | Одобрение: 11156
Интересно как се засяга стартера на получателя ...?

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама