69-годишна жена успя да приземи самолет, след като пилотът получи инфаркт

13.10.2024 / 15:08 8

Снимка: Facebook/eliot.alper

Семейна двойка лети из западните щати с малък самолет, когато пилотът любител Елиът Алпер (78) внезапно получва инфаркт.

Съпругата му Ивон (69) е била принудена сама да приземи самолета, въпреки че няма никакъв опит в летенето.

Американците, които се занимавали с недвижими имоти, се качват на борда на Beachcraft King Air 90 в Лас Вегас преди няколко дни, посочват местните медии.

На височина от около 1800 метра 78-годишният пилот колабира на седалката. Съпругата му веднага реагира и се обажда на контрола на въздушното движение.

Запис документира разговора. Диспечер на въздушното движение съветва уплашения пътник „да даде още малко газ“.

„Ще ви помогнем да стигнете директно до най-близкото летище. Става ли?“, пита човекът от кулата.

„Добре“, отговаря Ивон с треперещ глас. С помощта на съветите тя успява стъпка по стъпка да приземи самолета аварийно малко по-късно.

Като по чудо 69-годишната жена не само сваля самолета безопасно, но и го спира на дългата около 3300 метра писта.

Спасители посрещат двойката веднага след кацането. Елиът Алпер е откаран в болница. За здравословното състояние на пациента няма информация в медиите.

Федералната авиационна администрация потвърждава, че "на 4 октомври, приблизително в 13:40 часа, местно време, пътник е приземил малък самолет на летище Медоус Фийлд в Калифорния, защото пилотът е имал нужда от спешна медицинска помощ."

Инцидентът ще бъде разследван и ще бъде предоставена допълнителна информация.

„Доколкото знам, кацането е безпрецедентно. Никога не съм ставал свидетел на нещо подобно през цялата си кариера“, коментира ръководителя на летищата в окръг Керн - Рон Брустър, разказва бТВ.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
1
1
kjk (преди 2 месеца)
Рейтинг: 90070 | Одобрение: 11250
Пак като не са писали,че и дават орден за храброст!!!;):devil::woot:
0
3
robotron2000 (преди 2 месеца)
Рейтинг: 36652 | Одобрение: 3997
кЖк че и не много точна: ( е била принудена сама да приземи самолета, въпреки че няма никакъв опит в летенето. ) съпругата му е карала PPL лиценз, как не е имала никакъв опит в летенето, не е ясно.
1
0
kjk (преди 2 месеца)
Рейтинг: 90070 | Одобрение: 11250
Претоплена манджа е тая новина!!!;)Ухилен:woot:
1
2
robotron2000 (преди 2 месеца)
Рейтинг: 36652 | Одобрение: 3997
Радостин: краварите и срещу тях да тичаме няма да ги стигнем скоро а ние тичаме в обратната посока. краварите тъпи бай ганьовците умни за туй ганьовците ходят там да им ринат лната. нглана уна е
1
2
Радостин (преди 2 месеца)
Рейтинг: 169146 | Одобрение: 9401
Пак се изкараха велики краварите.
Всеки да си получи заслуженото !
1
2
robotron2000 (преди 2 месеца)
Рейтинг: 36652 | Одобрение: 3997
гартфилд по принцип ако има достатъчно техническо познание за да настрой FMGC и е близо до летище с категория 3 на ILS не би трябвало да е никакъв проблем самолета да кацне. 8-) Ако караш по нормал оперейшън правилата за полет тоест не възникне друг технически проблем, и не буташ нищо друго, ако възникне проблем лоша работа, защото там има много ЕКАМ екшъни мемори айтеми, дето даже и пилотите не ги знаят всичките. :wassat:
2
0
гарфилд (преди 2 месеца)
Рейтинг: 59149 | Одобрение: 18339
Ако някой ти казва,какво,как и кога да го правиш,може и Еърбъс А 32О,да приземиш.
1
4
robotron2000 (преди 2 месеца)
Рейтинг: 36652 | Одобрение: 3997
Този инцидент не го ли дъвкахме вече преди три дена, нали се оказа че пилотката не е чак толкова всъщност без опит (учила за PPL лиценз) или както старите пилоти от преди 64 година казват бревет, за да съм в тренда и за да няма обидени. в 88 - 89  процента от случайте, на некомерсиялни частно полети особено двойки, мъжът и сигурно и е обяснявал много по самолета и по управлението, даже сигурно е давал да го държи! управлението имам предвид. в началото е трудно след час два се свиква има два основни уреда да следиш височина и посока и вертикална скорост (в повечето случаи уредът за височина и за вертикална скорост е изпънено в един уред съ сдве стрелки) като му свикнеш с управлението можеш вече да извършваш и някой маневри и да успяваш да го стабилизираш, така че не е чак толкова голямо чудо че е успяла да го приземи, това не е голям самолет дето имаш чеклисти задкролки авто спирачки анти скид системи реверси го араунд процедури и 100 пички майни! Снижаване и кацане чек листа го имах някъде за бичкравфта бяха няколко процедури, ама в момента компа е пълен хаос! който иска може да си ги намери из нета!  Beechcraft King Air checklist

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама