АПИ пуска търгове за 3,5 милиарда лева през 2018 година (Обзор)
АПИ стартира търгове за строителство за над 3,5 милиарда лева, съобщи днес председателят на Управителния съвет на АПИ инж. Дончо Атанасов
Най-голямата поръчка, която предстои да стартира тази година е за изграждането на лот 3.2 от АМ "Струма" през Кресненското дефиле. Индикативната й стойност е над 830 млн. лв. "Целта ни е през следващата година да започнат строителните работи и да не загубим и евро от осигуреното финансиране от ЕС", подчерта председателят на АПИ.
Другият важен проект е доизграждането на АМ "Хемус". "Поели сме ангажимент до 2025 г. автомагистралата да бъде готова, защото строителството и на "Хемус", и на АМ "Русе - Велико Търново", и на Видин - Ботевград ще даде сериозен тласък в развитието на Северна България", заяви инж. Атанасов.
През т. г. ще стартират търгове за изграждането на 6 участъка от АМ "Хемус" и ще започне строителството на отсечките Ябланица - Боаза и Белокопитово - Буховци (общо 26 км). За тях има избрани изпълнители и подписани договори.
За три участъка, с обща дължина 50 км, за които м. г. беше възложено проектиране, тази година е предвидено да стартират процедурите за строителство и надзор. Това са отсечките Боаза - пътен възел "Дерманци", п. в. "Дерманци" - п. в. "Каленик" и от "Каленик" до пресичането с пътя Плевен - Ловеч. Индикативната стойност за строителството на трите участъка е 457 млн. лв. без ДДС.
Другите три участъка от АМ "Хемус" ще бъдат възложени на инженеринг. Това са отсечките от път II-35 Плевен - Ловеч до пресичането с път III-301 Александрово - Летница, от път III-301 до пресичането с път III-303 Бутово - Павликени и от път III-303 до пресичането с път I-5 Русе - Велико Търново. Общата дължина на тези отсечки е 85 км. Индикативната стойност на търговете е 700 млн. лв.
Тази година ще стартират и обществените поръчки на инженеринг за АМ "Русе - Велико Търново", в участъка от Русе до обхода на Бяла и обходният път на Бяла. Това са 75 км от общо 133 км от дължината на автомагистралата, каза инж. Атанасов. Индикативната стойност на поръчките е близо 550 млн. лв.
Друг ключов проект е Видин - Ботевград, тъй като с цялостното хомогенизиране и модернизация на трасето от Дунав мост II ще се осигури бърза и удобна връзка с автомагистралите "Хемус", "Тракия" и "Струма". Трасето е с дължина 167 км и тази година ще стартират тръжните процедури за строителство и надзор на 85 км от направлението. Ще започнем от най-сложните участъци Мездра - Ботевград /33 км/ и Видин - Ружинци /52 км/, каза още той.
Общата индикативна стойност на търговете за двете отсечки, които ще са с магистрален габарит, е 760 млн. лв. Проектът ще бъде изпълнен със средства от републиканския бюджет. Работим и по подготовката на останалите отсечки от направлението Видин - Ботевград и целта е през следващата година да открием тръжните процедури и за тях, заяви инж. Атанасов. Той съобщи, че стартира и прединвестиционно проучване за тунел под "Петрохан", с който ще се осигури най-къса връзка на Северозападна България със столицата./ money.bg
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!