Ангелкова за Закона за шума: Проверки трябва да има, но да не пречат на бизнеса
Законът за шума отдавна е повод за напрежение между вицепремиера Валери Симеонов и министъра на туризма, а напоследък по темата взе отношение и Волен Сидеров. Министър Ангелкова днес коментира темата в курорта Златни пясъци. Според нея трябва да се намери решение, което да е в полза на почиващите, но и да не пречи на бизнеса, защото от бранша се оплакват, че проверките водят до отлив на клиенти, съобщава БНТ.
Министър Ангелкова заяви, че проверките за шума в заведенията по Черноморието са важни, но законът трябва да се спазва. Според нея, те не трябва да пречат на спокойствието на туристите.
Николина Ангелкова, министър на туризма: Проверки трябва да има, но те трябва да бъдат направени така, че да не пречат на бизнеса. Щом пречат на бизнеса - очевидно трябва да бъде променен начинът, по който се правят тези проверки.
Министър Ангелкова подчерта, че туристическият сектор е важен и той трябва да е приоритет. Има устойчиви ръстове не само на туристи, но и на приходи в хазната. Дори при лошото време това лято има 5% ръст на туристите, а България все повече се утвърждава като дестинация, която предлага добро качество на разумни цени за гости от среден към висок клас, заяви Ангелкова.
В момента от министерството правят масови проверки за категоризацията на хотелите и обектите за настаняване по Черноморието. Драстични нарушения бяха открити в хотел "Палма" в "Златни пясъци". Вече е започнала процедура за понижаване на категорията му от четири на две звезди.
Установено е, че хотелът е недостъпен за хора с увреждания, в сервизните помещения няма сифони, а част от заведенията и фитнес залата не работят.
Николина Ангелкова, министър на туризма: На нас паметници не ни трябват. Трябва да има функциониращи помещения, които да обслужват туристите със съответното качество.
При проверките е установено, че условията в още 5 хотела по Черноморието не отговарят на категорията им. От министерството на туризма съветват летовниците да сигнализират за нередности на "горещия" телефон, обявен на сайта им. Оттам ще настояват и за промени в Закона за туризма и за създаването на туристически инспекторат, който ще следи дали категоризацията на хотелите отговаря на условията в тях.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!