Асен Василев и Пеканов в лют спор за градска железница в Пловдив и ПВУ
Булфото
Тази глупост ми идва в повече, такъв проект в българския План за възстановяване и устойчивост няма, обяви бившият служебен вицепремиер
Атанас Пеканов обвини в лъжа съпредседателя на ПП-ДБ Асен Василев. Вицепремиерът в двете служебни правителства на Стефан Янев публикува коментар във Фейсбук страницата си, провокиран от среща на Василев с активисти в Пловдив, предаде Пловдив 24.
"В Пловдив ще има нова градска железница (надземно метро) до 2026. Ясно е, че по време на избори се лъже много, но тази глупост ми идва в повече. Миналата неделя Асен Василев е застанал пред гражданите на Пловдив на Римския стадион и им казал, че той е вкарал проект за метро в Пловдив (градска железница) до летището в Плана за възстановяване (съответно трябва да се изпълни до лятото на 2026 г.)", започва Пеканов и веднага след това заявява, че "такъв проект в българския План за възстановяване и устойчивост (който беше изработен през 2021 и одобрен през 2022) няма - не съществува".
Пеканов уточнява, че визираният от него разговор е качен в страницата на партията и дава линк към него.
Последва реакция от Василев.
Съпредседателят на ПП опроверга твърдение на бившия вицепремиер Атанас Пеканов
Асен Василев казва: ”Учуден съм, че Атанас Пеканов, който два пъти е бил министър, отговарящ за Плана за възстановяване и устойчивост (ПВУ), не си е направил труда да го прочете. Иначе щеше да види, че проект за градска железница в Пловдив, която ще се финансира по ПВУ, има ето тук:
ПВУ (финална версия от април 2022 г.):
Проектен фиш 19 (компонент 8, инвестиция 1):
"Описание на Проект 1 – Въвеждане на редовно тактово влаково обслужване (тип S-bahn) в крайградските райони на София, Пловдив и други градове чрез закупуване на едноетажни и двуетажни оперативно съвместими електрически мотрисни влакове с максимална скорост 160 км/ч, оборудвани с ERTMS
С оглед подобряване на обслужването с железопътен транспорт на най-големите градове на България – сред които София и Пловдив, се предвижда организирането на движение на регулярни крайградски влакове (тип S-bahn) в крайградските им райони."
Етап 184 и 186: „42 електрически мотрисни влака (ЕМВ) за пътнически услуги в крайградския транспорт с максимална скорост от 160 km/h, оборудвани с бордова апаратура за ERTMS — 7 двуетажни ЕМВ с минимален капацитет от 300 места за сядане и 35 едноетажни ЕМВ с минимален капацитет от 200 места за сядане“
Пълния текст на ПВУ и графика от Проектен фиш 19 може да се проследи ТУК, допълват от пресцентъра на "Продължаваме промяната".
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!