Астронавтите от НАСА излязоха в открития космос за монтажа на нов модул (видео)

21.08.2019 / 17:19 0

Астронавтите от НАСА Ник Хейг и Андрю Морган излязоха в открития космос от Международната космическа станция /МКС/ за монтажа на новия модул за скачване на американския сегмент "Хармъни", съобщиха световните агенции, цитирани от "Канал 3".

Операцията се предава на живо от орбиталната станция и от Центъра за космически полети "Джонсън" в гр. Хюстън, щата Тексас в сайта на НАСА.

Новият модул за скачване International Docking Adapter беше доставен на МКС от товарния кораб "Дракон". С помощта на дистанционния манипулатор "Канадарм" той беше позициониран на преходната шлюзова камера. По време на извънбордовата работа астронавтите ще свържат модула за скачване с кабели за енергозахранване и свръзка.

Този възел ще даде възможност за скачването с американския сегмент на МКС на търговските космически кораби на "Боинг Си-ес-ти "Старлайнер" и на пилотирания "Дракон" на компанията "Спейс екс".