Авиацията ни се увеличи с двама нови инструктори на L-39 ZA

06.02.2025 / 12:50 5

Уикипедия

Съставът на инструкторите в 12-та авиационна база в Долна Митрополия от днес се увеличи с още двама пилоти. След проведен изпит старши лейтенант Стефан Влахов и старши лейтенант Петко Илиев бяха допуснати до инструкторска работа на самолет L-39 ZA. Това съобщи старши експертът в група „Административно-правно осигуряване и връзки с обществеността“ Ирена Ангелова, предаде БТА.

Един от основните приоритети в дейността на 12-та авиационна база е поддържане и повишаване нивото на подготовка на летателния състав. Усилията на командния и инструкторския състав са концентрирани към разширяване спектъра от подготовки придобивани от младите пилоти, както и осигуряване на приемственост между поколенията летателен състав, допълни тя. 

Старши лейтенант Стефан Влахов и старши лейтенант Петко Илиев са от Випуск 2022 година на Висшето военновъздушно училище (ВВВУ) „Георги Бенковски”, специалност „летец-пилот”. Те са преминали подготовка на самолет L-39 ZA. Усвоили са в пълен обем теоретичните занятия по методиката за летателно обучение, авиационна психология, военна педагогика и са изпълнили предвидените полети от втора кабина за придобиване на инструкторска работа. В изпитния ден контролните полети са изпълнени с командира на 12-та авиационна база полковник Петър Банков, каза още Ангелова.

Припомняме, че на 13 септември миналата година, при подготовка за демонстративен полет в 3-та авиационна база край Граф Игнатиево, катастрофира учебно-боен самолет L-39 ZA. Загинаха двамата пилоти от 12-а авиационна база в Долна Митрополия - Петко Димитров и Венцислав Дункин. Те бяха повишени посмъртно във военно звание.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
3
0
Серж (преди 1 месец)
Рейтинг: 209541 | Одобрение: 41191
Елките са наистина отлични самолети! Нямах късмета да се обучавам на тях, но съм летял в спарка. Чудесна машинка! И пилотаж може да изпълнява и е изключително спокойна и отзивчива. Другата елка - L 410, която имахме е също толкова добра! Навремето, когато чехите я разработват, Големия брат прави всичко възможно да не я допусне в производство. Забележките валят една след друга, но чехите хапят устни и доработват...Така самолетът се сдобива с един от най-добрите локатори в своя клас. С чудесен корпус и системи. Последното за което се заяждат руснаците са двигателите...Били с недостатъчна мощност и при отказ на единия, самолетът не можел да се приземи безопасно. Около три години продължава разработката на новия двигател, съвместно с френски институти и...Накрая се оказва, че L410 може НЕ САМО да кацне, а и да ИЗЛЕТИ безпроблемно само с един двигател, при отказ на другия...:devil: Цената също била доста приемлива и покупките се увеличават. В крайна сметка СССР през зъби признава, че самолетчето няма аналог в соц лагера и одобрява въвеждането му в експлоатация...8-)
1
1
уйчо (преди 1 месец)
Рейтинг: 108335 | Одобрение: 4360
"Наръчник на пилота", 20 уникални правилаУсмивка
1
1
Уйо (преди 1 месец)
Рейтинг: 48706 | Одобрение: 7606
За равен брой! Албатроса е много хубав самолет с изключително малко катастрофи.
2
0
Серж (преди 1 месец)
Рейтинг: 209541 | Одобрение: 41191
Равен брой излитания и кацания!!!
1
0
Радостин (преди 1 месец)
Рейтинг: 187523 | Одобрение: 11503
Дано всички пилоти доживеят до пенсия.
Всеки да си получи заслуженото !

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2025 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама