Авиоекспертите са отворили черната кутия, но данните в нея все още не могат да бъдат снети

25.06.2021 / 16:05 2

Снимка: ВМС

Авиоекспертите са успели да отворят черната кутия, но данните в нея все още не могат да бъдат снети заради технически проблем. В авиобаза „Граф Игнатиево” няма схема, която да проследи повредените връзки в черната кутия. Това налага Военното министерство да се обърне за съдействие към производителя в Украйна,съобщава Varnanews.bg.

Зам.-командирът по летателната подготовка в авиобаза „Граф Игнатиево” полковник Николай Русев показа учебен регистратор, идентичен с този на падналия изтребител и обясни какви са параметрите, които записва. Предназначението на този регистратор е да съхранява информацията от системата датчици на борда на самолета. След всеки полет информацията от регистратора се сваля и се обработва със специален софтуер. Целта е да се установи как са функционирали системите на борда, за да може да се прецени дали самолетът да бъде пуснат отново за следващ полет.

В случай като този регистраторът е предназначен, за да осигури на разследващите информация, според която да се прецени дали на борда на самолета по време на полета е имало отказ или друга нещатна ситуация.

Когато регистраторът работи, той не се отваря. Последното отваряне на черна кутия е било през 2011 г., когато авиацията ни губи самолет. Тогава състоянието на регистратора позволява информацията да бъде извлечена, анализирана и да се направят съответните изводи на комисията, разследваща инцидента. Регистраторът не записва гласови комуникации, а само работата на системите в полет и на земята. Той съдържа информация пространственото разположение на самолета, ъглите на тангажа, курса, оборотите на двигателя и т.н, но не записва глас.

Този тип регистратори нямат радиомаяци, за да бъде търсен под водата със сонар. Т.нар. черна кутия е боядисана в оранжев цвят, за да може в случай на авария да може да бъде по-лесно открита. Вчера е бил анализиран само защитният модул на падналия самолет с паметта. Тази памет е направена от специална сплав, съединена е със специален кабел за пренос на данни.

При разбилия се МиГ-29 ВВС са извадили защитения корпус на регистратора. От него е бил откъснат блокът, осигуряващ интерфейса. За съжаление, е била нарушена херметичността на корпуса и той е бил пълен с вода и с петролни продукти, най-вероятно керосин.

Сплавта на кутията е направена така, че да издържи до 30 мин. температура над 1000 градуса и претоварване до 3400 G. Целта е модулът с памет, който се намира вътре в самия защитен контейнер да бъде максимално защитен.

“Ние направихме всичко възможно, за да съхраним модула на паметта в състоянието, в което дойде до нас. Този модул памет вече е при комисията, разследваща инцидента и оттук нататък ще се търси съдействие от производителя”, заявиха от авиобазата.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лв без ДДС/30,68€ на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2025 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама