Автобусните превозвачи: Не можем да контролираме дали пътниците са с колани
14.04.2018 / 09:28 6
Трябва да се въведе задължителното използване на колани в автобусите, каза експертът по пътна безопасност от Съюза на българските автомобилисти Светослав Кръстев. В същото време автобусните превозвачи са категорични, че не могат да контролират през целия път пътниците, предаде Дарик радио.
За мен трябва да има колани във всички автобуси. Трябва да бъдат оборудвани, за да има по-малко произшествия с пътниците", коментира Кръстев. Той е категоричен, че трябва да бъде въведена и употребата на детски столчета в автобусите. Сега те са задължителни при пътуването в лек автомобил.
В същото време Галя Топалова, член на Управителния съвет на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България, обясни, че не може да се контролират всички пътници в автобусите. "Винаги, когато стане някакво произшествие, се сещаме за колани или за нещо друго. Или трябва да се направи задължително, или да се каже за кого е задължително. В такситата също - ако искате слагате колан, ако не искате не слагате. Почти във всички автобуси има колани на всяка седалка. Пътникът ако не си сложи колана, ние какво трябва да направим. Всичко това зависи от културата на хората, които пътуват", обясни тя и добави: "Ние не можем да свалим този пътник, нямаме право да сваляме пътници. Тогава МВР да пусне поучителна обява, че всеки трябва да слага колан, т.е. да обучат хората. Започва с образование това нещо", поясни Топалова. Тя даде и пример, че когато се возила в такси, шофьорът й казал ако иска да слага колан, глобата ще бъде за нея. "Таксито не може да провери трима души, а ние да проверяваме 50 човека. Как ще стане това", пита Топалова.
От бранша уточняват, че почти всички автобуси в страната са оборудвани с колани на всяка седалка.
Междувременно бившият началник на Пътна полиция Алекси Стратиев коментира, че засега не може да се каже кой е виновен и доколко за тежкото пътно произшествие на магистрала "Тракия". По думите му категорична версия за инцидента няма. Първопричината явно е този допир на лекия автомобил до автобуса, казва той пред Канал 3, цитиран от Дарик радио. Според първоначалната версия автомобил "Рено" с плевенска регистрация опитал да изпревари автобуса, но се ударил в него и го отклонил към канавката.
???"По отношение на техническото състояние на автобуса няма какво да се каже - той е чисто нов. Пътят също е прекрасен с една доста сериозна забележка, защото там няма мантинела", заяви той. Мантинелата има точно тази задача - автобусът да не излезе от пътното платно. "Мястото е равнинно, няма сериозна денивелация, но този факт показва, че би трябвало да има мантинела", поясни Стратиев.
?"Това, което се е случило, е необяснимо - равен път, няма дупки, нов автобус, шофьори с достатъчно голям опит. Мантинелата е изключително важен фактор. Ако тя съществуваше, нямаше да се случи това", потвърди и председателят на Българския автомобилен съюз Борис Гаврилов.
Водачът е бил длъжен да накара пътниците да си сложат колани, коментира още Алекси Стратиев. Той припомни, че шофьорът подлежи на административна санкция, ако пътуващите в автобуса не използват коланите. Отделно разпоредбите определят да бъдат глобени и пътниците./ segabg.com
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!