Автомобилният пазар в Русия се срина с 38% през февруари
Едва 128 298 нови автомобила са продадени в Русия през февруари, съобщава Automotive News. Обемът на продажбите е намалял с цели 38% в сравнение със същия месец на миналата година, когато в страната са реализирани 206 526 нови коли, пише Automedia.bg.
Продажбите на автомобили се сринаха, също като крехката икономика на Русия, пише изданието. Пазарът на нови автомобили през януари отбеляза спад с 24 на сто, а за първи два месеца на годината намалението е с близо 32%.
"Пазарът навлиза в много труден етап, като февруари е само началото. Следващите няколко месеца ще бъдат изключително предизвикателни за индустрията, когато се очаква пазарът да удари дъното", каза Йорг Шрайбер, председател на Асоциацията на автомобилните производители.
Той предвижда, че продажбите на нови автомобили в Русия ще намалеят с около 24% през тази година, докато според анализаторите на PricewaterhouseCoopers сделките ще бъдат с 25-35 на сто по-малко спрямо 2014 г.
Ситуацията на пазара в Русия се отрази на бизнеса на всички големи автомобилни компании, като най-сериозно пострадаха продажбите на GM, Ford и PSA.
При американските концерни GM и Ford спадът в продажбите през февруари достига 78%, докато реализациите на френската PSA Peugeot-Citroen се сринаха с цели 83%.
Най-голямата автомобилна компания в Русия AvtoVAZ-Renault-Nissan отбеляза намаление с 31%. Сходен е и спадът при втория по-големина производител - Volkswagen Group. Третият в класацията по продажби Hyundai записва намаление от 4,8%, а четвъртитият и петият - Kia и Toyota - приключват месеца с намаление 5,6 и 37 на сто съответно.