БДЖ получи първия си маневрен локомотив, произведен в България

13.07.2024 / 21:19 1

Кадър Youtube - Bulgarian_Railway

Преди броени дни БДЖ получи първия си маневрен локомотив, произведен в България. Моделът ES3000 на русенската фирма “Експрес Сервиз" вече работи в депото в "Подуяне" (София), след като подобни локомотиви от години се използват в десетки страни по света, включително в депото на влаковете стрели в Лион, Франция.

Маневрените локомотиви се използват в депа и гари, за да придвижват вагони и влакове в самите гари, сервизни центрове и депа. ES3000 притежава внушителен теглителен капацитет от 3000 тона. Самата машина е 3-осна, акумулаторна, т.е. тя не изисква контактна мрежа и не отделя вредни емисии. Батерията е с капацитет 220 кВтч, зарежда се за около пет часа и половина и осигурява достатъчно енергия за цял работен ден. Системата е подобна на тази при електрическите автомобили – разчита на рекуперация при спиране (което има значение, когато спираш няколко хиляди тона) и е несравнимо по-лесна и евтина за управление от тази при старите модели локомотиви.

Новите локомотиви са разработени изцяло в България с части, предимно произведени в Русе. Те са несравнимо по-модерни от използваните в момента дизелови маневрени машини, произведени преди най-малко 50 години. Управляват се дистанционно, т.е. машинистът може изобщо да не стои в кабината, което е доста полезно в големи депа, пише dizzyriders.bg.

“Експрес сервиз" ще достави още осем локомотива. В цената на поръчката от 10,5 млн. лв. влиза обучение на машинистите на БДЖ и сервизирането на локомотивите за 15 години напред.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
1
0
kjk (преди 5 месеца)
Рейтинг: 90070 | Одобрение: 11250
Самата машина е 3-осна, акумулаторна, т.е. тя не изисква контактна мрежа и не отделя вредни емисии. Батерията е с капацитет 220 кВтч, зарежда се за около пет часа и половина и осигурява достатъчно енергия за цял работен ден. ;)Ухилен:woot:Системата е подобна на тази при електрическите автомобили – разчита на рекуперация при спиране (което има значение, когато спираш няколко хиляди тона) и е несравнимо по-лесна и евтина за управление от тази при старите модели локомотиви!Ухилен;):woot:

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама