БДЖ ще конкурират автобуси с нов влак
Шинобуси, които да се използват на къси разстояния и така да се намалят разходите, ще купуват от БДЖ.
Наесен обявяват поръчки за 5 или 6 локомотива, 30 нови вагона и 10 автобуса на релси
БДЖ ще пробват да конкурира автобусите до Пловдив и Стара Загора с ускорен влак, който ще пуснат през септември. Той ще спира преди Пловдив само 2 гари и пътуването от София ще е 2 часа и 10 минути. Това все пак е малко повече, отколкото с автобус, но ще е с най-новите вагони и с по-нов локомотив.
През септември ще се обявяват и обществените поръчки за нови вагони и локомотиви.
Едната поръчка ще е за 5 или 6 локомотива, като прогнозната стойност на един е 2,5 млн. евро. Втората е за 30 нови вагона, като единият струва около 1 млн. евро. Срокът за доставката им е 1 година, така че ако поръчката приключи с договор по Нова година, то в началото на 2021 г. жп превозвачът ще има нови влакове.
Пак следващия месец ще се обяви поръчка и за между 30 и 50 пътнически вагона втора употреба, каза изпълнителният директор на БДЖ Никола Василев. Цената на немските вагони, които “Дойче Бан” вади от експлоатация, е около 30 хил евро за тези, които са без климатик, а с климатик - 55 000 евро. Ремонтът на българските излиза 150 000 евро, казва шефът на БДЖ.
Ще се поръчат и 10 шинобуса, тъй наречените автобуси на релси. Прогнозната им стойност е 1,5-2 млн. евро, но пък возят 60 пътници. Те са за къси разстояния, по които пътуват и по-малко пътници, така компанията смята да намали разходите.
В същия месец дружеството ще подаде и апликационна форма за еврофинансиране с 80 млн. лв. на нов подвижен състав по Оперативна програма “Околна среда”.
Купуването на нови локомотиви и вагони не отменя бъдещото обявяване на поръчка за нови мотриси.
Шинобуси, които да се използват на къси разстояния и така да се намалят разходите, ще купуват от БДЖ.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!