Българите изкупиха скъпите билети за екзотични топли дестинации за празниците
Пиксабей
Ограниченията по време на коронавирусната пандемия направиха така, че за туристи бяха отворени само смятаните за луксозни дестинации и по тях тръгнаха и хора, в чиито планове дотогава те не бяха влизали. Тази инерция от първите месеци на 2021 г. се пренася и през 2023 г., сочат данните на туроператорите, предаде Дневник.
В същото време, макар и възвърнали се на дневен ред, автобусните екскурзии все още не са най-популярното нещо заради факта, че вирусът е все още тук и хората предпочитат по-малко да са затворени в едно помещение с други, избирайки самолетни пътешествия.
Отпадането на ограниченията отново прави възможно планирането за повече месеци напред, което вече е понапълнило доста чартъри до далечни дестинации.
Колкото по-далече, толкова по-добре
Възходът на наричаните екзотични дестинации бе в разгара на пандемията. Сега вече има чартъри за Мавриций, Занзибар, Карибите, Виетнам и Тайланд, а преди COVID-19 това бе абсолютно немислимо, коментира пред "Дневник" Петър Стоянов, мениджър на туроператора "Луксутур". "Преди пращахме групички по двайсетина човека и пак бяха скъпи и не толкова популярни тези дестинации, а по-скоро за хора, които обикалят и имат възможности."
COVID-19 ги отприщи и в момента те са в жесток подем.
Казва, че в момента основно се търсят такива пътувания, към които може да се добавят Тунис и Египет, припознавани от някои туристи като такива, като същевременно те са доста по-евтини. Според него интересът към такива далечни пътувания през идните зимни месеци е много по-голям, отколкото към пътешествия в Европа. Допълва, че това се случва, при положение че вече няма ограничения и целият свят е отворен за туризъм.
За "отприщването" на тези дестинации принос имат и цените, които в разгара на пандемията от нива по 2-3 хил. евро на човек падат с 60-70%. Това ги направи възможни и за хора, които преди това не са можели да си ги позволят. С идването на високата инфлацията потребителите също не гледат на тях като толкова недостъпни.
"Реално средната цена за едно такова пътуване е 2-3 хил. лв. С тази сума може да се купи лятна почивка в хубав хотел в Турция или Гърция и също да се отиде на Малдивите или Занзибар. Разликата не е толкова колосална колкото беше преди COVID-19", отбелязва Стоянов.
Продължение в https://www.dnevnik.bg/biznes/2022/12/19/4429078_bulgarite_otnovo_se_kaniat_da_prekarat_zimata_na_toplo/?ref=rss
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!