Български локомотив харчи 3 лева на километър

23.07.2024 / 11:43 2

Кадър БДЖ

Преди броени дни русенската компания “Експрес Сервиз” достави първия от поръчаните девет маневрени локомотива на БДЖ. Любопитното е, че българската компания, базирана в Русе, има клиенти в цял свят, включително в депото на влаковете стрели TGV във Франция, но за първи път получи поръчка от БДЖ, предаде dizzyriders.bg.

“Експрес Сервиз” съобщава, че локомотивът е доставен и вече е проведено обучение за експлоатация и поддръжка. По-интересното са резултатите от тестовете в реални условия.

При товар от 385 тона (моделът ES3000 има теглителен капацитет от 3000 тона) машината дава резултат от 12 кВтч/км, което се равнява на около 3 лв./км, съобщават от “Експрес Сервиз” – несравним показател спрямо жаждата на използваните масово в БДЖ дизелови маневрени локомотиви на около 50 години.

ES3000 стъпва на три оси и е електрически акумулаторен локомотив, т.е. не се нуждае от контактна мрежа за работата си. Той има батерия с капацитет 220 кВтч и тежи 48 тона. В цената на поръчката от 10,5 млн. лв. влиза обучение на машинистите на БДЖ и сервизирането на локомотивите за 15 години напред. 


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
1
0
kjk (преди 4 месеца)
Рейтинг: 90070 | Одобрение: 11250
Те са за маневра предимно в Депата и крайните гари!!!;)УсмивкаГнявНадали стават за обслужване на крайградски влакчета от 1-2 вагона!!!УхиленНамусен;)Нещо като мотокар на релси с повечко електроника в управлението!!!;)Усмивка:wassat:
1
5
gospodin (преди 4 месеца)
Рейтинг: 6051 | Одобрение: -379
3 лв на километър, но батерията стига за 18км, не става за пътници, а не знам някъде все още да няма ел. мрежа че да има нужда от дизелови локомотиви...

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама