Български студенти и ученици отново на лов за астероиди

19.05.2017 / 20:04 0

Снимка: Булфото, архив

Днес стартира работата на голям екип от български студенти и ученици в три научноизследователски кампании на Международна програма за откриване на астероиди. Студенти от ВВМУ”Никола Вапцаров”, Шуменски университет „Константин Преславски” и ученици от астрономическата образователна програма „Ученическа космическа агенция” на доц Веселка Радева.

Младежите са обучени  за работа с професионален астрономически софтуер за откриване на астрономическите обекти и за прецизното изчисляване на техните екваториални координати.

В продължение на 45 дена студентите и учениците ще търсят нови астероиди и ще проследяват обекти от астероидния пояс, намиращ се между Марс и Юпитер. В наблюдателните кампании заедно с българските студенти и ученици  ще работят екипи от Люксембург,  САЩ, Япония, Бразилия, Индия, Кипър, Беларус, Австрия и Португалия. Студентите ще обработват астрономически изображения, които са получени с големия двуметров телескоп the Panoramic Survey Telescope and Rapid Response System (Pan-STARRS), намиращ се в обсерваторията „Халеакала“ на Хаваите. За трети пореден път се провежда Българска кампания, към която се присъединиха три екипа от Европейското училище в Люксембург, ръководени от Мая Топузова, организирала астрономически клуб за своите съученици. Студентските и ученическите екипи се ръководят от доц.Веселка Радева от ВВМУ”Никола Вапцаров”, доц. Сунай Ибрямов от Шуменския университет и Анета Маринова от Шуменската езикова гимназия.

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието последните новини - такива, каквито са, от Света, България и Варна!

Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

За реклама  http://petel.bg/advertising-rates.html

Бъдете с нас навсякъде и през вашия мобилен телефон!

Напиши коментар