Българските фирми на дъното в ЕС по онлайн търговия
Кадър Евростат
През 2022 г. 22,9% от предприятията в ЕС са извършвали онлайн продажби , което е с 0,1 процентни пункта (п.п.) повече в сравнение с 2021 г. (22,8%) и с 6,5 п.п. повече в сравнение с 2012 г. (16,4%), сочи Евростат.
Сред страните от ЕС процентът на предприятията, занимаващи се с онлайн продажби, варира значително.
Най-висок дял е отчетен в Литва (38,9%), Швеция (38,1%) и Дания (36,7%).
За разлика от тях най-ниски дялове са отчетени в Румъния (12,9%), следвана от Люксембург (13,4%) и България (15,1%).
Делът на предприятията, извършващи онлайн продажби, варира значително в зависимост от размера на предприятията. През 2022 г. 45,9% от големите предприятия в ЕС са извършвали онлайн продажби и 30,2% от средните предприятия.
За разлика от тях 20,8% от малките предприятия са се занимавали с онлайн продажби през 2022 г.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!