Банкова вест на телефоните за лица със сметки в ОББ, ДСК, Пощенска банка, УниКредит Булбанк, ПИБ, ЦКБ, tbi bank и Инвестбанк
Пиксабей
Конкуренцията между банките в България и борбата за всеки клиент, както и все по-голямото проникване на финтех компанията Revolut движи развитието на мобилното банкиране в страната, предаде Економик.бг.
Само в последната половин година някои от най-големите банки в България, сред които УниКредит Булбанк, Пощенска банка и Първа инвестиционна банка, пуснаха нови приложения за мобилно банкиране. Банка ДСК също работи по нова апликация, която ще бъде готова по-късно през годината.
Трети пък постоянно надграждат приложението си с нови функционалности или с нови системи за сигурност.
Пример е tbi bank, които казват, че през изминалата година са въвеждали нова функционалност на всеки три седмици.
Периодът за изработването на изцяло ново мобилно приложение варира от 9 месеца до 2 години за банките в България, а крайната цел е потребителите да управляват финансите си по-бързо, интуитивно, сигурно и евтино.
Подобренията са резултат както от динамиката при конкуренцията, така и от анализа на поведението на потребителите и обратната им връзка.
А залогът е все голям – все повече клиенти на банките използват мобилно банкиране. Съществен плюс за тях е, че услугите през него обикновено са драстично по-евтини от посещение на място в банков клон, а в някои случаи изобщо няма такси.
Достъпът до приложенията става по-лесен и бърз посредством биометричните данни, а отпускането на потребителски кредит през приложение вече е стандарт и в някои случаи не е необходимо посещение в офис на нито един етап от процеса.
Основна цел на банките в България е да надграждат мобилното банкиране с различни услуги извън него, които да дадат добавена стойност на клиентите.
Излизането извън традиционното банкиране и полагането на основите на суперприложенията може да се види, например, при апликацията на ОББ, която показва най-близките зарядни станции за електромобили.
От своя страна tbi bank поддържа шопинг секция в приложението си с около 250 онлайн търговци.
През изминалата година за големите банки бе приоритет и въвеждането на инвестиционни продукти. За ОББ това бе услугата ИнРесто, която позволява на клиентите да инвестират своето „ресто“ (бел. р. – остатъка до следващата по-висока цяла сума) всеки път, когато правят покупки с дебитна карта.
УниКредит Булбанк позволи регулярни инвестиции през мобилното си приложение чрез платформата Onemarkets Fund.
Първа инвестиционна банка създаде ново меню „Инвестиции“ в отговор на повишения интерес към новите възможности за управление на средствата. То дава достъп на клиентите до финансови инструменти както на Българската фондова борса, така и на международните пазари в Европа и САЩ, а във функционалностите влиза и създаване на списък с любими инструменти и възможност за нотификации при достигане на определена цена на даден финансов инструмент. Услугата позволява на клиентите да подават директни поръчки до борсите – както пазарни, така и лимитирани.
Извън инвестициите УниКредит Булбанк и ПИБ вече предлагат закупуване на винетка от апликацията. Инвестбанк пък стана първата банка, която въведе разработената от „Борика“ услуга за заплащане на паркиране в „синя“ и „зелена“ зони през банково приложение – алтернатива на SMS-ите, но без допълнителни такси, които телекомите начисляват в зависимост от индивидуалния план.
Най-разпространеният финтех и близък до банкова услуга – Revolut – се похвали с преминавате на кота 1 милион потребители в България. Моделът му на парични преводи между потребителите на апликацията, които са без такси до определена сума, революционизира пазара, а като конкурент в България се яви услугата blink p2p, която обвърза IBAN-а с мобилния номер. Услугата се предлага вече от седем български банки – ОББ, Банка ДСК, УниКредит Булбанк, ПИБ, ЦКБ, tbi bank и Инвестбанк.
Още в https://www.economic.bg/bg/a/view/nadprevarata-za-bankovoto-superprilojenie
За реклама в "Петел" на цена от 60 лв без ДДС/30,68€ на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

