Бащата на Сияна: Ако държавата иска, за 24 часа може да наложи тотален контрол по пътищата
Редактор: Юлия Георгиева, кадър Нова тв
58 дни след смъртта на Сияна шофьорът, причинил катастрофата отива на съд. На този етап шофьорът е под арест, но той обжалва мярката си с цел да бъде променена на по-лека. Неравната пътна настилка е част от обвинението, тя съществува. Т.е. той не се е съобразил с тази пътна настилка, обясни днес Христина Лулчева, зам.окръжен прокурор на София.
Този човек е бил осъждан два пъти - през 2010 и 2011 г. с наказание пробация и наказание лишаване от право на управление на МПС със срок 10 месеца и към настоящия момент той е реабилитиран. Едното от осъжданията му е за шофиране след употреба на алкохол, посочи тя.
АПИ е колективен орган и не може да бъде осъден, но конкретни длъжностни лица могат да бъдат подведени под отговорност, коментира още прокурорът. И допълни, че данните по делото, които се отнасят до този въпрос, са на вниманието на друга прокуратура.
_%20649x%20991.jpg)
С пътните условия всички водачи трябва да се съобразяват по закон. По този път според експертите водачът се е движил с 83 км/ч при ограничение 70. Според експертизата при условията в онзи момент той е трябвало да кара с най-много 60 км/ч. Знаците за ограничение на скоростта от 60 км/ч бяха сложени след тази катастрофа. Кой не сложи тези знаци и заради тях има трима убити тази година? Знак да сложиш е елементарно. Кой не направи никакъв ремонт? Кой е другият престъпник? Да, шофьорът е виновен, но са виновни и чиновниците от АПИ, коментира пред Нова тв бащата на Сияна - Николай Попов.
По мои данни е взето решение този конкретен път да бъде ремонтиран, но има чиновник, който е прибрал документите в чекмеджето и не си е свършил работата, посочи той.
Цялата система не работи, изтърбушена. Оказва се, че в транспортния сектор, които се ползват с чадър, не се проверяват. В Автомобилна администрация работят 140 човека за цялата страна, което е крайно недостатъчно. Ако държавата има воля, за 24 часа може да наложи контрол на пътя като изкара най-малко Жандармерията да респектира и да разберат шофьорите, че не може да се кара със 100 км/ч, коментира Попов.
Днес ще вали дъжд. Какво става при дъжд? - камионите почват да се обръщат и е чудо, ако не убият някого. Това трябва да спре. В наш интерес е д ържавата да си свърши работата, като направи нормални пътища, но дотогата нашата работа е да караме внимателно по пътищата, които имаме, посочи той.
Траспортните фирми също трябва да си контролират шофьорите. За да спести този шофьор малко време, натиска газта, а после ако стане катастрофа, хората умират, а комиона месеци наред е извън строя. Аз имам само едно дете. 12 години сме треперили над него, за да може един такъв кретен да го екзекутира и сега да иска по-лека мярка за неотклонение. Аз в прокуратурата доверие имам, но на съда нямам, защото прокурорите внасят делата и материалите и те стоят в съда с години преди да има присъда, коментира Попов.
Искам бързо правосъдие и ефективно наказание. За мен това е приемливото. Убийството на пътя е убийство, съвсем умишлено. Минималните присъди за тези престъпления трябва да се вдигнат. С убийството на Сияна са съсипани животите на няколко семейства. Аз съм съсипан, никога повече няма да бъда същия човек. Ставам, лягам, не спя само с тази мисъл - че детето ми е в гроба. И стотици семейства са като мен. Откраднаха живота на детето ми и аз лично няма да допусна това да се повтаря. Защото с цялото това беззаконие, което се позволява, животът си отива. Автобус уби човек в София, представяте ли си!, коментира още той.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лв без ДДС/30,68€ на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

0
0
