Безплатни звезди и високи цени: Рибният фест в „Аспарухово” оставя смесени чувства
автор: Йоана Георгиева - стажант-репортер
снимки: Адриан Попов
редактор: Веселин Златков
В най-горещите вечери на юли парк „Аспарухово“ се оживи по необичаен начин, благодарение на фестивал, който има амбицията да е първия рибен фест на Варна. Кулинарното събитие „Fish and Grill Festival“ всъщност е вариант на прословутото турне „България Мези“, което преди години предизвика доста смесени реакции с гостуването си в Морската градина.
В първия си ден фестивалът започна подобаващо - безплатен рибен курбан, цаца, пушена скумрия, пушен паламуд и 8-килограмова плескавица. Освен тези кулинарни чудеса, доброто настроение поддържаше Краси Радков.
Водещият на „Денсинг старс” се пошегува с петдневната проява, като каза от сцената, че най се притеснява от скечове на квартални фестивали, но пък в случая бил спокоен.
Намигването, че фестивалът е нещо повече от радост за малки и големи само за един от петте района на Варна, се хареса на аспаруховци.
В културната си част „Fish and Grill Festival“ наистина има разнообразна програма на принципа „за всекиго по нещо” - от Румънеца и Енчев, Устата, през Борис Солтарийски, гръцки, сръбски и украински музиканти, та чак до рок легендата Данчо Караджов. И понеже самите концерти са безплатни за публиката, всички са доволни.
Цените на храната обаче, която в крайна сметка е основният акцент на проявата, предизвикаха по-различно настроение. Посетителите бяха масово възмутени от тях. Някои споделиха, че са очаквали като ще е фестивал, храната да е „по-бюджетна”.
Друг факт, който също накара хората да се замислят за същността на „Fish and Grill Festival“, който е част от официалната програма на Община Варна, е че всички, които работиха по него, всъщност са командировани от София. Някой от столицата идва да направи фестивал на варненци - тази тенденция отдавна се е превърнал в дразнещ елемент на летния маратон от какви ли не събития в града ни.
Ще просъществува ли т.нар. първи рибен фестивал в следващите години, също се оказва малко сложен въпрос. Равносметката на организаторите е, че при последната подобна проява преди пандемията, са продали шест пъти повече бира, отколкото сега. А причината едва ли е, че аспаруховци са по-малко жадни тази година.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!