Бира от корнфлейкс и дрехи от ананас - бъдещето на отпадъците

12.10.2019 / 02:20 0

profit.bg

Производителите на храни и напитки все по често се "ровят" в органичните отпадъчни материали и търсят начини да ги оползотворят, пише The Wall Street Journal.

Компании, като хранителния гигант Mondelez International, веригата кафенета Starbucks и пивовара Anheuser-Busch InBev, се опитват да произвеждат нови продукти от суровини, които до този момент са пренебрегвани.

Черупките от кокосови орехи, листата на ананаса и зърното, което остава след варенето на бира, са само част от т. нар. "полезни отпадъци".

Според производителите има все повече хора, които предпочитат да купуват храни, направени с минимално въздействие върху околната среда и не одобряват разхищението на полезни органични продукти.

В САЩ почти половината от хората, участвали в проучване на Nielsen, твърдят, че биха желали да променят потребителските си навици, за да ограничат екологичния си отпечатък. А продажбите на хранителни продукти, които се рекламират като устойчиви, органични или биологични, бележат ръст от 12% през последните три години и само в САЩ достигат 130 млрд. долара през 2018 г.      

Освен това се оказва, че на пазара могат да бъдат открити огромни количества суровини за производството на такива продукти. Всяка година фермерите и компаниите от хранителната промишленост генерират 11 млн. тона хранителни отпадъци.

Не само гигантите в сектора виждат потенциал за развитие в тази посока. През последните пет години са основани над 40 нови компании и организации, които се занимават с превръщането на органичните отпадъци в нови продукти. И то не само в храни и напитки, а в много други неща, включително облекла и платове.

По-голямата част от тях все още са в началната фаза на разработка или в тестов период, но някои вече са на пазара. Mondelez, например, която произвежда популярните шоколади Cadbury и Toblerone, експериментира с десерти, направени от части на какаовото растение, които не са подходящи за приготвянето на шоколад.

В момента около 70% от какаовия плод на практика се изхвърля след обработката и извличането на какаовите зърна. В резултат на този процес всяка година се генерират над 10 млн. тона какаови отпадъци, казват от компанията.

Базираната в Цюрих Barry Callebaut Group, която е един от основните доставчици на какао, включително и за Mondelez, планира да пусне на пазара газирана напитка, произведена от целия плод на какаовото растение.

 

Цялата публикация ТУК



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама