Бизнес империята, която Коби Брайънт остави след себе си
money.bg
Наследството, което остави NBA звездата Коби Брайънт, се простира далеч извън баскетболното игрище. Освен със спорта, той беше известен на света на бизнеса като маркостроител, инвеститор и треньор на други спортисти и основатели на компании, пише CNN.
Брайънт загина в неделя на 41-годишна възраст при катастрофа с хеликоптер в Калабасас, Калифорния.
"В продължение на 20 сезона Коби ни показа какво е възможно, когато забележителният талант се смеси с абсолютна преданост към победата. Той беше щедър с придобитата мъдрост и виждаше като своя мисия да споделя това с бъдещите поколения играчи", каза в изявление комисарят на NBA Адам Силвър.
Отвъд залата
Брайънт разнообрази кариерата си, като проби в света на инвестициите, още преди да напусне NBA. През 2013 година той стана съосновател на дружеството за рисков капитал Bryant Stibel заедно с основателя на Web.com Джеф Стибел.
При създаването на компанията Брайънт следваше модела други спортни легенди, които успяха да превърнат уменията, развити на корта, в успешен бизнес.
Фирмата на Брайънт сега има повече от 2 милиарда долара активи с инвестиции в десетки компании за технологии, медии и други. А амбициозните планове на Брайънт Стибел продължават.
Отделно от това, Брайънт също така направи милиони долара от инвестицията си в спортната напитка Body Armor, която през 2018 година повиши оценката си, като продаде дял на Coca Cola.
Репутацията на Брайънт като звезден спортист и основател на брандове беше ключова в неговото портфолио за постигането на успех. Когато Коби сложи своя одобрителен печат върху нещо и се задържи като партньор, светът на спорта и всички от спектъра на спортната индустрия отбелязваха това внезапно. Това моментално утвърждаваше бранодвете по начин, който повечето компании достигат с много опит и време. Това написаха основателите на марката Art of Sport Брайън Лий и Матиас Меттерни в изявление на сайта на Bryant Stibel преди инцидента в неделя.
Други спортисти пък се запознаха с опита на Брайънт като инвеститор. През август миналата година най-добрият плувец в света - Майкъл Фелпс, каза пред Wall Street Journal, че Брайънт е бил пример за тези спортисти, които са успели да разберат какво е необходимо за достигането на върховете извън спорта.
През 2016 година Брайънт основава Granity Studios - медийна компания, която се фокусира върху творчески разкази около спорта.
Чрез тази компания баскетболната звезда написа и кратък филм, наречен "Скъпи баскетбол" ("Dear Basketball"), който спечели наградата "Оскар" за най-добър анимационен късометражен филм през 2018 година. Granity също така издаде набор от книги за млади хора с автобиографията на Брайънт - "Психиката на мамбата: Как играя" ("The Mamba Mentality: How I Play").
Марката Black Mamba
Брайънт беше известен в баскетбола като "Черната мамба". Той започна да изгражда марката си като спортист в началото на кариерата си, като тогава подкрепяше Nike.
Брайънт за първи път подписа сделка с Nike през 2003 година. Той беше един от елитната група играчи в NBA, които през тази година подписаха с марката, включително Леброн Джеймс и Кармело Антъни. Това помогна на компанията за обувки да затвърди позициите си в света на баскетбола през следващите десетилетия след пенсионирането на Майкъл Джордан през 2003 година.
С нарастването на успеха на Брайънт в залата се увеличи и партньорството му с Nike. Марката пусна множество линии на обувки и екипировка, носещи името на Коби. През 2017 година компанията изведе Брайънт на сцената с тогавашния изпълнителен директор Марк Паркър на годишната си среща с инвеститори, за да отпразнува старта на новата бизнес стратегия на Nike.
През 2017 година Nike си партнира с Брайънт и за откриването на младежка баскетболна лига, наречена Mamba League, с цел да се предостави безплатен достъп до спорт на стотиците деца. По-късно Брайънт създаде и Mamba Sports Academy, която осигури по-широка гама от тренировки на подрастващите.
При фаталната катастрофа в неделя Брайънт е отивал именно на тренировки в Mamba Sports Academy.
"Ние сме опустошени от трагичната новина. Отправяме най-дълбоките си съболезнования към най-близките до Коби, особено към неговото семейство и приятели. Той беше един от най-великите спортисти на своето поколение и оказа неизмеримо влияние върху света на спорта и общността на баскетбола. Той беше любим член на семейството на Nike. Mamba forever", написаха от Nike в изявление вчера.
Брайънт също така участваше активно в усилията на NBA да разшири аудиторията си извън САЩ, особено в Китай. През 2015 година той работи с Alibaba Group, за да пусне документалния филм "Музата на Коби Брайънт" ("Kobe Bryant's Muse") чрез телевизията на групата Tmall Magic Box в Китай.
Сделката включваше и работа с Брайънт за създаването на нова платформа за социални медии, "която да свързва младите хора в Китай директно с новите пътища и философии на Коби", написаха тогава от Alibaba в съобщение, обявяващо партньорството със звездата в баскетбола.
Освен това компанията продава редица продукти с марка "Kobe" на своята платформа за търговия на дребно.
Брайънт също така е имал сделки и с редица други марки през цялата си кариера, включително McDonald's, Sprite, Nintendo и Turkish Airlines.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!