Бизнесът започва да спира рекламите си в сайтове с руска пропаганда в България

06.12.2023 / 09:11 0

Пиксабей

Големите компании в България започват да избягват медии, в които се разпространява руска пропаганда.

Тенденцията вероятно ще се засили.

Това става ясно от доклад за състоянието на медийния пазар в България. Целият доклад виж тук https://static1.squarespace.com/static/607edb92071ad0422f427dcb/t/656e3f354bc7d23d827ae497/1701723979842/Defunding+Disinformation+in+the+Balkans+Report+BFMI+.pdf

От „Лидл България“ са прекратили рекламните си отношения със сайта „Блиц“ в началото на 2023 г. и смятат да приключат всякакво сътрудничество с тази медия в началото на следващата финансова година, предаде Клуб Z.

Така са отговорили от компанията на авторите на доклад за това как международни компании подкрепят руския наратив и помагат за разпространението на дезинформация на Балканите. Това става неволно чрез реклами в медии,  разпространяващи фалшиви новини. Проучването е дело на Инициативата за свободни медии на Балканите (ИСМБ) и сръбския Център за изследване, прозрачност и отчетност (ЦИПО). Разгледани са случаите със Сърбия и България.

Медийното партньорство на „Лидл България“ с „Блиц“, включващо бюджет от близо 5000 евро, засега продължава, казва обаче говорител на компанията. И посочва, че единствената цел на маркетинговите й мерки е да информира клиентите за своите оферти и че тези решения се вземат на национално равнище, като се адаптират към специфичния медиен пейзаж и условия във всяка страна.

От „Бош“ признават, че компанията е рекламирала преди в „Блиц“ като част от от своя по-широк рекламен медиен микс в България. Но изтъкват, че в момента фирмата няма рекламна кампания в споменатата медия. От „Бош“ допълват, че използват медийните агенции, за да поместват своите реклами на платформите, избрани въз основа на критерии като широк обхват и профил на аудиторията.

Говорител на телекомуникационния оператор А1 заявява, че компанията не оценява политическата позиция на медиите, докато те спазват законовите разпоредби. Фирмата се фокусира върху отпускането на бюджети за маркетинг с цел достигане до по-широк спектър от потенциални потребители на услугите. Този подход, според А1, включва ангажиране с различни видове медии, включително национални, регионални и местни, както и разпространяваните по кабелен и цифров път.

Три са по-големите медии в България, в които се откриват устойчиво налагане на руските наративи, посочва проучването. Начело е агенция „Блиц“ с 12,6 милиона месечни посещения. Следват „Труд“ с 3,6 млн. и „Поглед.инфо“ с 1,4 млн.

Продължение в https://clubz.bg/144348



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама