Благомир Коцев уверен: Варна ще получи 100 милиона лева за строителство, оборудване и проектиране

25.11.2023 / 15:59 11

Варна ще получи 100 милиона лева за строителство, оборудване и проектиране за идната година. Това заяви в ефира на БНР – Радио Варна кметът Благомир Коцев.
Общината няма или има много слаба проектна готовност – това установих. За няколко дни трябваше да пуснем към Министерството на финансите проекти за 16 милиона лева, а аз намерих само три готови проекта, които да са с разрешително за строеж. Това са проекти за улици и пътна инфраструктура. В следващите месеци пред Общината ще стои задачата да проектира стотици паркове, алеи, сгради, училища, ясли и градини, кръстовища, улици, спортна, културна , еко-инфраструктура, оборудване и др., посочи кметът.
Инвестиционната политика е на фокус в новото местно управление
В следващата седмица инвестиционната политика ще в полето на моето внимание. Искам да видя как се проектират обществените поръчки и как се остойностяват, за да придобием по-ясна представа как ще продължи работата в това звено. Фирмите трябва да знаят, че обществените поръчки ще се възлагат прозрачно при пълно спазване на закона и равни условия за всички – това ще е категоричен принцип, посочи Коцев.
Сега е публикувана обществена поръчка от Общината за ремонта на тръбата във Варненското езеро за около 26 милиона лева. Имаме много малко време да ги осигурим – от Министерския съвет или по друга линия, поясни кметът. Той посочи, че му предстоят срещи с министрите на икономиката и на иновациите, за да се търсят решения за нови индустриални зони и паркове във Варна. Варна не е кандидатствала за своя индустриална зона в срока до 18 ноември, защото няма готови терени. Веднага съм се заел с този въпрос и съм решен да го докарам до резултат, каза още Коцев.
Има средства за големите инфраструктурни ремонти, по-малките се ускоряват
По отношение на ремонтите по улиците Коцев каза, че се ускоряват проектите, правят се проверки по забавянията и на какво се дължат, проверява се защо е спряно строителство по други и се прави мобилизация на ресурсите, което важи и за ремонта, извършван от ВиК.
Кметът отбеляза, че за 10 дни се е срещнал с четирима министри. В момента проверяваме поръчката за тръбата във Варненското езеро. Едно спиране би спряло пък другите проекти в езерото – на Министерството на транспорта за удълбочаване на езерото, който е със срок до края на февруари. Ключовото тук, е че проектите са свързани, допълни Коцев.
Той съобщи, че се работи по споразумение на Община Варна с АПИ и МРРБ за основен ремонт на Аспаруховия мост, за които има ресурс. Общината има ангажимент по частта настилка, спирки, мрежа на градския транспорт, тротоари, велоалея, парапети и др., уточни Коцев и каза, че екип в общината вече работи по споразумението.

Работи се по старите проблеми на Варна, търсят се дългосрочни решения
Според Коцев Морската градина ще се подържа по-добре и това е постижимо относително бързо. Ще направим Подробен устройствен план на Морската градина, за да се решат проблемите със собствеността и движението на колите, посочи той и добави, че му предстои среща с Общинска полиция. На нея ще се обсъди възможността за увеличаване на контрола по отношение на автомобилите в Морската градина, докато се стигне до изграждане на буферни паркинги и спиране на автомобилите там.
На въпрос за „Зелената зона“, Благомир Коцев каза, че се прави анализ на проекта. Общината е изтеглила заем от 29 милиона лева за нея и улиците в зоната, но проектът е забавен. Вървят разговори на много нива, правят се проверки. Скоро ще сме наясно и ще съобщим статуса на проекта, допълни той.
На въпрос за „Дупката“, кметът уточни, че текат дела. Там има 900 кв. м. частна собственост, тоест общината е придобила „Дупката“, но не изцяло, срещу огромната сума от 43 милиона лева, поясни той. По думите на кмета, той е разговарял със собственика на този имот, който е заявил, че има търговски интереси. Ние трябва да балансираме с интересите на варненци, собственика и съдебните дела. Както обещах, за „Дупката“ ще проведем местен референдум, за да може гражданите сами да решат нейната съдба. Междувременно хората трябва да са наясно какво е истината за нея, подчерта Коцев. 

Кризата с природното бедствие беляза старта на новия кметски мандат
На въпрос за старта на мандата му, Коцев посочи, че той е бил съпътстван от криза – бедствено положение, неплатени разходи за гориво и заплати в градския транспорт, проекти и заеми в риск, както и забавяне на плащания. Все пак новият кмет на Варна посочи, че мандатът е със силен старт.
Като областен управител, в първия ми работен ден избухна войната в Украйна и трябваше да се справим с бежанската криза, а сега с встъпването ми в кметския мандат трябваше да се справим с ураган и забавени проекти. Имаме опит и тренинг. Няма как да изчистим града за един ден, но благодаря на всички хора, които днес са на терен и участват в доброволческата акцията, посочи кметът.
Аз идвам от градинката над „Севастопол“, където има много чистещи хора от администрацията на Общината, за което им благодаря. Благодаря и на гражданите, че участват. Аз самият също чистих. Събирахме листа заедно, посочи той. Имаме още няколко часа до следващата буря, този път със сняг и вятър, припомни прогнозата за довечера кметът.
Призовавам хората да са внимателни, да се пазят от опасни клони, дървета, да не излизат в острата фаза на бурята, каза още той. Мобилизирали сме всички фирми – озеленителни, почистващи, за зимно поддържане. Имахме оперативка с тях вчера. Обсъждаме финансовите условия, при които работят. Но те ще излязат и ще обслужват целия град, въпреки досегашните проблеми, потвърди Коцев.
Подводни камъни и съмнителни проекти завещава предишното управление Коцев не отрече, че има много изненади и подводни камъни в общината, като даде пример с
електрическите автобуси. 60 зарядни станции за екосъобразните машини са били оставени без Акт 16 броени дни преди изтичането на проекта около 20 ноември.

Имаше голям проблем, но мобилизирахме целия екип и осигурихме всичко необходимо, както и приключване на дейностите в срок. Кметът отбеляза, че лично е участвал във всяка стъпка в този финален процес, но едновременно с това разглежда нуждата от преструктуриране.
Градският транспорт беше оставен без гориво и заплати, водят се дела, има запорирани сметки на звеното „Градски транспорт“. Приходите и разходите са разделени между две дружества – Градски транспорт и ТАСРУД. Ще направим пълен одит и на двете, но и на цялата Община. Ще действаме стъпка по стъпка и ще извършим цялостно преструктуриране на дружествата, защото така не може да продължава, посочи още Коцев.
В момента сме принудени да гасим пожари – справяме се с бурите, опитваме се да влезем в нормален ритъм, каза Коцев. Предстоят срещи и със звеното „Общински пазари“. От медиите научих, че вдигат цените и предстои да изясним този въпрос, подчерта кметът.
Предстои реформа на общинската администрация, но не и чистка
Видях всичко през тези две седмици. Видях ангажирани хора, но и такива, които премълчават информация, не са искрени и не се чувстват комфортно в новите условия. Ще отнеме време, докато реформираме администрацията, но това не означава чистка. Както виждате, аз не освобождавам хора от администрацията, искам да има приемственост и качество на услугите за гражданите. Ще има плавен преход с нормална работна атмосфера, гарантира кметът.
Попитан за новите заместник-кметове, Коцев каза, че няма да пристъпва към нови назначения, без да е извършил анализ на структурата, новите приоритети и задачи на администрацията.
Няма да правя резки движения, за мен е важно да има професионалисти с висок морал, на които имам доверие, категоричен бе той. Ще има прозрачност на комуникацията между кмета и Общинския съвет 

На въпрос за работата на Общинския съвет Благомир Коцев изрази надежда, че ще има мнозинство, с което важните проекти за Варна да се случват. Ще разчитам само на професионалисти – такива има във всички партии. Не крия, че има натиск. Но ще балансираме, така че да се управлява в полза на хората. Решенията на Общинския съвет ще се изпълняват, но ако има натиск или опит за непрозрачни действия, ще
информирам гражданите какво става и защо става така – те трябва да знаят, подчерта още кметът.



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
1
0
Радостин (преди 5 месеца)
Рейтинг: 131669 | Одобрение: 5094
И като платите с кражби  на всички партии, какво точно ще остане за Варна? От 30 години с едно си също ни баламосвате .
Всеки да си получи заслуженото !
3
0
MrBean (преди 5 месеца)
Рейтинг: 137205 | Одобрение: -2050
Умно,но! Оттатък канала всичко е продадено уж на омански фонд,разбирай  БойкоПеевски.
3
0
село варна (преди 5 месеца)
Рейтинг: 18747 | Одобрение: -448
Не съм специалист, но мисля, че по евтино ще излезе да направят пречиствателна станция от другата страна на езерото отколкото да хвърлят още 26 млн. за тръбата. Решават проблема за в бъдеще, нито пък ще пречи на дълбачката един ден.
3
0
MrBean (преди 5 месеца)
Рейтинг: 137205 | Одобрение: -2050
Така ще е докато чиновниците не ходят, а биват возени в коли платени от нас! Така не виждат че листата след бурята са струпани забележете пред гаражите на хората и те ен могат да ги ползват ,а е синя зона. Странно но дебелите клони и стволове липсват.Липсват и ламарините,но керемиди и подобни са на купчини. Вчера с комшиите почистихме пред гаража на съсед ,който е инвалид,та да иде на лекар.Благо за Варна нали?
4
0
Серж (преди 5 месеца)
Рейтинг: 165247 | Одобрение: 32387
Вчера минах зад Икономическия техникум...Казаните за боклук са препълнени, а по земята наоколо се е образувало солидно сметище...Болест Блажко! Като ходиш на гости при мама и при татка, нима не минаваш оттам и не го виждаш? Това е на пъпа на града...Болест
3
3
MrBean (преди 5 месеца)
Рейтинг: 137205 | Одобрение: -2050
Като гледам как татко Руби се дуе из града ми се повръща.Гадни хора!
5
2
kris (преди 5 месеца)
Рейтинг: 342203 | Одобрение: 55143
И да, въпросът е дали поне 20-25 милиона ще отидат по предназначение.....?
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
4
0
yana great (преди 5 месеца)
Рейтинг: 4475 | Одобрение: 1150
Трудно начало,но все трябваше да започне от някъде разчистване на Авгиевите обори,оставени след десетилетия кражби  и безхаберие.УСПЕХ!
3
2
ас (преди 5 месеца)
Рейтинг: 149845 | Одобрение: 23560
що не прова първо да накара почиствашите фирми да си свършат работата после да се чуди колко пари да краде. целия град е заринат с боклуци и нямам предвид тези в общината.
7
1
Серж (преди 5 месеца)
Рейтинг: 165247 | Одобрение: 32387
Изпревари ме....Ухилен:silly:Ухилен
5
4
cron1 (преди 5 месеца)
Рейтинг: 82778 | Одобрение: -8672
Въпросът е, колко от тях ще бъдат откраднати...:'(:errm:Гняв
Марио Кроненберг

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама