Близък на загинал в самолетната катастрофа в Индия: Дайте ми тялото му

14.06.2025 / 18:03 4

Кадър Ютуб

Разследването след огромната трагедия в Индия продължава. 

Спасителни и издирвателни екипи продължиха за трети ден претърсването на мястото на една от най-тежките авиационни катастрофи в Индия, след като самолет на Air India се разби и отне живота на поне 270 души в щата Гуджарат, съобщиха властите в събота.

Боинг 787 с курс към Лондон се е блъснал в общежитие на медицински колеж в жилищен район на северозападния град Ахмедабад само няколко минути след излитането в четвъртък. Загинали са 241 души на борда и поне 29 на земята. Един пътник е оцелял, пише Асошиейтед прес.

Спасителните екипи, работещи до късно в петък, са открили още поне 25 тела в отломките, съобщават официални източници.

Д-р Дхавал Гамети от Гражданската болница в Ахмедабад заяви, че лечебното заведение е приело 270 тела, като добави, че единственият оцелял пътник все още е под наблюдение заради някои от раните си.

„Той се възстановява много добре и скоро ще бъде изписан“, каза Гамети в събота.

Стотици роднини на жертвите на катастрофата са предоставили ДНК проби в болницата. Повечето тела са били овъглени или осакатени до неразпознаваемост.

Някои близки изразиха недоволство в събота, че процесът се бави прекалено. Властите обясниха, че обичайно отнема до 72 часа, за да се завърши съпоставянето на ДНК, но увериха, че ускоряват процедурата.

„Къде са децата ми? Намерихте ли ги?“ — пита Рафик Абдула, чийто племенник, снаха и две внучета са били на борда. „Ще трябва да задавам въпроси. Правителството не отговаря“.

Друг роднина настоятелно питал персонала на болницата кога ще бъде предадено тялото на неговия близък за извършване на последните обреди.

„Дайте ни тялото“, настоявал той.

Успоредно с официалното разследване, индийското правителство съобщи, че е създало високопоставен, мултидисциплинарен комитет, който ще проучи причините за катастрофата.

Комитетът ще се съсредоточи върху формулирането на процедури за предотвратяване и овладяване на авиационни извънредни ситуации в бъдеще и „няма да замества другите разследвания, извършвани от компетентните органи“, гласи изявление на Министерството на гражданската авиация.

Министърът на гражданската авиация Рам Мохан Найду Кинджарапу заяви в събота в Ню Делхи, че вече е започнала проверка на целия флот от самолети Boeing 787 Dreamliner на Air India.

Осем от 34-те самолета от този модел в Индия вече са били инспектирани, като останалите ще бъдат прегледани с „незабавен приоритет“, добави министърът.

Правителството с нетърпение очаква резултатите от разследването, водено от Бюрото за разследване на авиационни инциденти (AAIB), и ще предприеме всички необходими действия без колебание, заяви още Кинджарапу.

Разследващите откриха в петък цифровия полетен регистратор на самолета, т.нар. „черна кутия“, намерен на покрив близо до мястото на катастрофата. Очаква се той да даде важни улики за причините за инцидента.

AAIB съобщи, че работи „с пълна сила“ за извличане на данните.

Устройството се очаква да даде информация за работата на двигателите и настройките на управлението, а гласовият записвач ще предостави разговорите в пилотската кабина, заяви Пол Фром, машинен инженер от Британския институт на инженерите-механици.

Авиационният консултант Джеф Гузети, бивш разследващ на катастрофи към Националния съвет по безопасност на транспорта на САЩ и Федералната авиационна администрация, заяви, че ако записвачът е в добро състояние, разследващите може да отговорят на основни въпроси още следващата седмица.

Според Гузети, експертите най-вероятно ще проверяват дали крилните клапи (flaps) са били правилно настроени, дали двигателят е загубил мощност, дали са се активирали аларми в пилотската кабина и дали екипажът е въвел коректна информация за външната температура и теглото на горивото и пътниците.

Грешки в тези данни могат да доведат до неправилно позициониране на крилните клапи, обяснява той.

Катастрофиралият самолет е бил на 12 години. Самолетите на Boeing са обект на редица критики по отношение на безопасността при други модели.

По света има приблизително 1200 самолета от модела 787 Dreamliner. Според експерти, това е първата фатална катастрофа с този модел за 16-те години, през които той се експлоатира, пише frognews.bg.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лв без ДДС/30,68€ на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
4
0
kris (преди 5 месеца)
Рейтинг: 541805 | Одобрение: 101535
Засега само предположения, преди да излязат резултатите от разследването : Саботаж, замърсено гориво и най-новото на капитан вече пенсиониран от Англия казва, че е вероятна грешка на втория пилот Клиф Кундар, превключил грешен лост.....Вместо да прибере колесника е обърнал задкрилките.....!!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
4
1
Серж (преди 5 месеца)
Рейтинг: 229219 | Одобрение: 45934
Докато не излязат резултатите от експертизата е рано да се говори...
0
5
cron1 (преди 5 месеца)
Рейтинг: 134385 | Одобрение: -18110
Не е виновен самолетът, тъпаци! По неизвестни причини е излетял е от половината писта - само около 1700 м. и не е могъл да се ускори достатъчно! :'(:errm::dizzy:
Марио Кроненберг
4
1
kris (преди 5 месеца)
Рейтинг: 541805 | Одобрение: 101535
Чува се за търкания относно кой да владее аъртранспорта и искат да е частен, а не държавен....На борда е имало 169 индианци, 53 британци, 7 португалци и 1 канадец.....Оцелелият от място 11А е британец, но като му видях фейса и се порових се оказа и той индианец....!!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2025 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама