Богдан Милчев: Отговорността за катастрофите и жертвите е на политиците, защото те предоставят лоша транспортна система
Редактор: Юлия Георгиева
e-mail: julia_georgieva_petel.bg@abv.bg
кадър бТВ
Защо шофьорите като карат в България, загиват повече, отколкото, когато карат по пътищата на ЕС!? Това е така, защото те допускат по-често грешки в България, отколкото в другите страни. А това е така, защото в България, когато се управлява по нашите пътища, особено нощем, ние се уморяваме по-бързо. Когато се уморяваш, вероятността да допуснеш грешка, е по-голяма. И оттам идва по-големия проблем. АПИ казва, че ни трябват 3,5 млрд. лв., за да направят пътищата безопасни. А днес в парламента бе казано, че правителството е похарчило над 2,5 млрд. лв. за нови пътища през този мандат. И сега идва въпроса - харчим ли парите правилно и какво трябва да се направи, за да видим, че вървим в правилна посока?
Това коментира в ефира на бТВ Богдан Милчев, шеф на Института по пътна безопасност.
Първо, парите трябва да се харчат не на хрумване, не на импровизация. Парите трябва да се харчат през оценка на риска. Държавата трябва да направи оценка на риска на транспортната система, да приоритезира проблемите и те ще ни покажат къде е нужно да построим нов път и тогава ще паднат жертвите. Строим нови пътища, а старите не ги оправяме и затова всяка година трупаме все повече жертви, коментира той.
Има кой да направи оценка на риска на транспортната система. Създадохме Държавна агенция по пътна безопасност, принципал й е Томислав Дончев. Една година и няколко месеца не е направила никакво движение в тази посока, защото няма как да направиш оценка на риска, ако нямаш информация. Ние нямаме и експерти. Затова за да се оправят нещата, е нужно да създадем програма за управление за 2-годишен период, в която точно и ясно да разпишем ангажиментите на отговорните министри и да следим кой не си е свършил работата, посочи Милчев.
Катастрофата от днес с три жертви е следствие на лошия път. Там няма маркировка, шофьорът повече се напряга докато шофира, уморява се по-бързо и не вижда спрелия тир. Затова стават катастрофи у нас. 50% от маркировките у нас ги няма. 50 млн. лв. трябват на АПИ да оправи маркировките на първи клас пътища и магистрали. Премиерът Борисов обеща, че ще оправи маркировката след тръгне ТОЛ-системата. Няколко месеца по-късно няма действия в тази посока. Трябва да се случат множество инциденти, за да се направи нещо, коментира той.
Отговорността за катастрофите и жертвите е на политиците, защото те предоставят небезопасна транспортна система, завърши Милчев.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!