Боил Банов със силни думи за Любомир Левчев, а за делото с Елена Йончева...
Кадър: Канал 3
По време на тоталитаризма се произвеждаха не огромно количество филми, произвеждаха се по 15 на година, но и те бяха недостатъчни. Сега се произвеждат по 10, тогава обаче издръжката беше гарантирана. Сега за държава като България са необходими около 20 пълнометражни филми на година. Това каза в предаването "Офанзива" по Канал 3 министърът на културата Боил Банов за развитието на филмовата ни индустрия.
"Филмът "Ага" - един невероятен филм, ние ще помогнем от министерството за представянето му на Оскарите", каза министърът. "В Америка за Оскарите се прави кампания, не може просто да отидеш и да ти гледат филма - там законите са една голяма продуцентска къща да застане зад теб, да лобира, те събират пари, ние също ще помогнем с една сериозна сума, защото заслужава", добави той.
Според Боил Банов в общ план българското кино се развива сериозно - "това се усеща - по зрителите, по публиката". "Българското кино все още се лута между авторския, трудния филм, и филма от типа на "Под прикритие", да кажем. И в това търсене се раждат шедьоври като "Ага", например. Можем да се надяваме на Оскар за чуждоезичен филм - можем, да", уверен е Боил Банов.
За Любомир Левчев
"Един огромен поет – светла му памет! Много тъжно е, когато такива фигури, които дълги години са били водачи на това общество, които са крепили духа на това общество, си отиват. Но продължаваме напред, такъв е животът. Ще се свържем с близките му за нашата Алея на славата, той има място там, заслужва да бъде сред най-големите. Това е, какво да кажа още? Тъжно!"
За политиката и хората на изкуството
"Любомир Левчев е такъв огромен поет, както и Светлин (Светлин Русев), такъв огромен талант, огромен художник. Властта винаги се е изкушавала да държи близо до себе си творците, да им се радва, да се показва с тях. И винаги ще се изкушава, но големият творец не може да бъде вързан през идеология."
За мародерите в иманярството
"Германия ни връща над 220 артефакта, незаконно изкопани артефакти, и незаконно пренесени в Германия. Голяма радост е това връщане, то е без аналог. Следствие на това, че в Германия промениха своето законодателство. И отпаднаха едни огромни пазари - не е тайна, че най-големите пазари на незаконни ценности, антики и произведения на изкуствата, са Германия, Австрия и Швейцария.
И досега там не се обръщаше много внимание на това, продаваха се свободно, което облекчаваше нашите мародери тук да изнасят и да намират добър пазар. Това нещо приключи, първият знак е реален, конкретен, на съвместната работа на службите е факт.
Между другото след 3 месеца очакваме още едно, много по-голямо дори като обем връщане, ще върнем още откраднати от държавата и от поколенията ценности. И все повече ще върви така, все по-често ще връщат, докато не затворим пазарите. Докато разберат мародерите, че тези пазари са затворени. Сега и с Швейцария сме пред подписване на взаимно споразумение, ще работим много интензивно да работим и там, и всъщност през ограничаване на пазарите ще им спрем бизнеса.
Става дума за артефакти основно от римската епоха, римски артефакти, но ценни и важни за държавата неща, които трябва да са в българските музеи, които учените да изследват и публиката да им се радва и да повишава своето самочувствие.
За културния туризъм
"Културният туризъм много сериозно повишава своето значение за икономиката на България. Много хора идват вече заради нейното културно наследство. Тук по-важното е, че за да отидеш да видиш една ценност, трябва да можеш да стигнеш до нея - да има добър път, така и ние можем да социализираме кметовете и т. н.
В Италия, в Гърция хората имат блестящи пътища, много по-лесна е социализацията и оттам много по-лесна е рекламата. Да рекламираш нещо, за което ще ти трябва тежко проходима техника да го достигнеш, е малко нелепо. Така че първо да си оправим държавата отвътре, работим много, откриваме много повече обекти, по проекти на социализация, и с поправената инфраструктура на държавата нещата ще си дойдат на мястото."
За Ларгото и Елена Йончева
"Моята работа е да отговарям на очакванията на обществото, омръзна ми да се политизират нещата, това е дразнещото - да се ползват за политически цели, раздухват се като балони тези прословути плочки. То се разбра от всички, че тези 2 реда плочки са там, за да се отводнява. Ако се чупят, идва фирмата, оправят ги, данъкоплатецът не плаща там. Ще се измисли, ще се направи по-добре, но тук като кажат "това е ггрешка, вижте къде отидоха парите".
Няма нещо, направено с толкова усилия, такъв голям проект, и всичко да е перфектно. Затова има гаранционен период, за да види строителят, да поправи. По време на експлоатация човек се сблъсква с какво ли не, но не се натоварват данъкоплатците. Но сега съм готов да отидем с тв камерите, да видим колко много групи чужденци идват на този обект, хора през 2-3 м, и идват задължително на него, той е притегателен обект. Той ако е лош обект, и ако е лошо направен, никой няма да стъпи. Това е голямото мерило."
За дело срещу Йончева
"Още мислим, първо то се оказа много скъпо. Като заведеш дело, плащаш едни такси, което никак не ми е приятно. Второ, моите адвокати следиха тя какво е говорила - тя винаги, явно е посъветвана добре, говори в трето лице, "партията, експертите сочат", т. е. трудно може да се захване. И освен един публичен ефект - "Банов я съди", кой знае какво друго няма да се постигне с това дело. А и трето, в известна степен ми е толкова безинтересна цялата ситуация и тази личност, че не виждам защо трябва да се занимавам с нея въобще. С всичките.
За бюджета за култура
"Имаме стратегия в правителството, вкл. и с г-н Горанов, вървим по нея, то не е просто да си поискам повече, а е една стратегия за 4 години, в която културата да заеме все повече подобаващото си място за образованието. Защото образование без култура няма, култура без образование има, но образование без култура - не."
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!