Боинг съкращава 2000 "бели якички"

07.02.2023 / 14:17 0

Пиксабей

Производителят на самолети Boeing планира да съкрати около 2000 работни места в сферата на финансите и човешките ресурси през тази година, докато се фокусира върху инженеринга и производството (звена, в които компанията вече даде заявка за предстоящо ударно наемане на хора), предаде Економик.бг.

Орязването на „бели якички“ идва в момент, когато компанията насочва повече ресурси към „продукти, услуги и технологично развитие“. Стъпката идва на фона на трудни времена за Boeing, която през последните години се сблъска с редица проблеми, включително заземяването на самолетите 737 Max след две катастрофи с фатален край.

Комуникирахме и ще продължим да комуникираме прозрачно с нашите екипи, че очакваме намаляване на персонала в рамките на някои дейности за корпоративна поддръжка“, заявиха от компанията пред BBC.

Около една трета от работните места ще бъдат възложени на Tata Consulting Services, подразделение на един от най-големите индийски конгломерати.

Освен че ще съкрати 2000 души, Boeing също така заяви, че ще продължи да увеличава броя на служителите си „с фокус върху инженерството и производството“. След като през 2022 г. нае около 15 000 души, през тази година към тях се очаква да добави още около 10 000.

Фокусът върху инженеринга…

… идва на фона на опитите на авиационния гигант да се възстанови, след като неговият пътнически самолет 737 Max бе приземен в целия свят след два фатални инцидента.

На 29 октомври 2018 г. полет 610 на Lion Air се разби в Яванско море 13 минути след излитането си от международното летище Соекарно-Хата в Джакарта, при което загинаха всичките 189 пътници и екипаж.

По-малко от пет месеца по-късно полет 302 на Ethiopian Airlines, друг Boeing 737 Max, на път за Кения се разби шест минути след излитането си от столицата на Етиопия Адис Абеба. Загиват всичките 157 души на борда.

По-късно стана ясно, че и двата инцидента са предизвикани от конструктивни недостатъци, по-специално от използването на софтуер за управление на полета. Става дума за „Система за увеличаване на характеристиките на маневриране“ (MCAS), предназначена да подпомага пилотите, управлявали предишните поколения на 737, така че да избегнат скъпоструващо допълнително обучение.

Но неизправностите на сензорите доведоха до неправилно функциониране и в двата случая принудиха самолета да премине в катастрофално пикиране, което пилотите не можаха да предотвратят.

След модификациите на самолета и обучението на пилотите самолетът 737 Max вече има разрешение да лети отново в повечето страни по света.



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама