Борислав Гуцанов: България трябва отново да бъде водеща морска държава
Още в първите 60 дни на 47-то Народно събрание ще поискаме създаването на Център за морско търсене и спасяване
„Законодателни стъпки за възстановяването на морската индустрия в България ще бъде едно от първите действия, които ще бъдат предприети от групата на БСП за България в 47-то Народно събрание. Корабокрушението на „Вера Су“ – и буквално, и институционално, и финансово, и правно е показателно за дъното, до което морската политика на държавата е стигнала по време на управлението на ГЕРБ“. Това заяви кандидатът за депутат на „БСП за България“ от Трети МИР – Варна Борислав Гуцанов.
Равносметката за последните 12 години е тъжна и еднозначна: В България не е реализиран нито един стратегически морски проект. Във фризера бяха натъпкани интермодалните терминали във Варна и Бургас, за които преди „ерата Бойко Борисов“ имаше осигурено финансиране и които днес вече шяха да се отплащат щедро на хазната. От 2015 г. е възложено поректирането, няколко години по-рано беше сключено споразумение между община Варна и държавата за изграждане на съоръжението.
„Тогава с пристанище Констанца в Румъния бяхме съизмерими. Днес те са инвестирали милиони, привлекли са товарите от транспортните коридори в Далечния Изток и Западна Европа и има разкрити близо 175 000 работни места преки и косвени, а ние уволняваме докери и пристанищни работници“, прави равносметка възпитаникът на ВВМУ „Н.Й.Вапцаров“.
Проектът за разчистената от товарни дейности територия на пристанище “Варна–изток”/и превръщането и в „Българската Барселона“ - с аквариум, многофункционална зала, яхтено и пасажерско пристанище, зони за спорт, отдих и забавление, се превърна в селски панаир в комбинация с автомивка и скара-бира.
АМ „Черно море“ още е само намерение, за което всички се сещат по избори и забравят след края на гласуването.
Корабостроенето и кораборемонтът са оставени на изживяване и са над повърхността, благодарение единствено на усилията на частни собственици, а не на държавата.
„А морското спасяване бе нарязано на скрап в лицето на легендарния кораб „Перун“. С него си отидоха и организацията и професионализмът за тази изключително важна в нашето затворено море дейност“, обобщава тъжната равносметка вторият в листата на «БСП за България» във Варна. Той смята, че не е направена нито една крачка в посока на обсъжданото още от 2013 година по време на проведената в България сесия на Парламентарната асамблея за черноморското икономическо сътрудничество, което обединява шестте черноморски и още 6 прилежащи държави създаване на Черноморски център за търсене и спасяване. Планът тогава е да се използват кадровите и технически ресурси на всички държави в Черноморския регион, за да се постигне максимална ефективност на реакцията при бедствени ситуации. „Ако това се беше случило тогава, днес нямаше да има нито случай „Вера Су“, нито опасност от екологична катастрофа“, категоричен е Гуцанов.
За да се сложи край на унизителната политика спрямо морската индустрия, групата на БСП за България ще внесе още в първите 60 дни на новото Народно събрание няколко законодателни инициативи. „С тях ще върнем разговорите за удобния флаг, как да се извършва адекватно търсене и спасяване на море, както и такива, които ще позволят морският бизнес да върне статута си от преди 30 години, а България отново да стане водеща морска държава“, заяви вторият в листата на левицата във Варна Борислав Гуцанов.
Купуването и продаването на гласове е престъпление!
* публикация
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!
За да продължите, трябва да се регистрирате в сайта