Борислав Гуцанов, втори в листата на „БСП за България“ във Варна: Докато властват егото и политическото късогледство, през 4 години ще започваме от нула

23.06.2021 / 09:24 0

Ако мечтаем смело и работим усърдно, държавата ни ще пребъде

 

ВИЗИТКА:

Роден на 17.6.1967 г. във Варна. Завършил е паралелка с физика в Математическата гимназия в града, а след това и ВВМУ “Н. Й. Вапцаров” със специалност “Корабоводене на гражданския флот”. Завършил Военна академия „Г.С.Раковски“. Дълги години работи в корабния бизнес.

Бил е общински съветник от БСП, два мандата шеф на ОС - Варна. Депутат в 42-ото и 45-ото НС.

Председател на БСП - Варна, член на Изпълнителното бюро на БСП.

  • Г-н Гуцанов, нямате ли чувството, че вече близо 15 години „гоните опашката си“ в преследването на една голяма мечта – да превърнете родния си град Варна в Барселона на брега на Черно море?

  • Когато имаш голяма мечта и когато тя е свързана с по-доброто бъдеще на много хора, няма значение колко дълго гониш опашката си. Не съжалявам за моето време, а за това, че днес, почти 15 години след първите опити да започнeм преобразяването на Варна, все още сме по-близо до старта, отколкото до финала за превръщането на България в една от най-богатите и атрактивни туристически дестинации в света благодарение на морската си столица - Варна. И преди да ме попитате дали не преувеличавам, ще ви отговоря – не, това беше постижимо, ако ГЕРБ не бяха загърбили 500 млн. лева и не бяха сложили във фризера проекта за изграждането на ново товарно пристанище във Варненското езеро и превръщането на сегашната територия на порт Варна–Изток в зона за отдих и култура такава, каквато я бяхме планирали, а не такава, каквато я имаме в момента.

  • Какво трябваше /и можеше реално/ да се случи през тези години?

  • Заговорих за нуждата от ново товарно пристанище и отварянето на града към морето още през 2005-2006 година. Направихме посещение в Генуа, за да се запознаем в детайли с техния проект. Имаше решение на Общинския съвет за сформиране на работна група, която да следи работата по проекта. Докато бях председател на местния парламент, бе сключен меморандум с министерствата на транспорта и на регионалното развитие, по силата на който община Варна получава от държавата кейовите места от 1 до 5 заедно с прилежащата им земя с обща площ от над 152 000 кв.м., както и ул.”Вълноломна” - за изграждане на градска среда за рекреационни, търговско-делови, културно-развлекателни и други нужди на Общината след преместване на контейнерните терминали.
    Според проектите, на мястото на сегашното пристанище, трябваше да бъде направен яхтен пристан, аквариум, зони за отдих и детски игри с много пространство и въздух, многофункционална зала с основно предназначение конгреснесен туризъм и културна дейност, места за хранене и др. За изграждането на новите терминали за контейнер във Варна и Бургас беше договорен изключително изгоден заем от Японската банка за международно сътрудничество заем в размер на над 226 млн евро.

  • Администрацията на действащия кмет на Варна Иван Портних счита за едно от големите си постижения в управленските мандати на ГЕРБ именно отварянето на част от зоната на пристанището за хората и превръщането й в атракционна.

  • Преди 15 години, когато стартирахме този проект, не сме си и представяли, че Морска гара ще се превърне в нещо средно между скара – бира и селски панаир, но ето, че това се случи и дори е повод за управленска гордост. Да, част от територията и при нашия проект бе предвидена за заведения, но в момента там те никнат като гъби без никаква цялостна концепция и виждане за бъдещото развитие на цялото пространство.

  • Какви са първите и най-спешни стъпки, които ще направите в тази посока като народен представител?

  • Добрата новина в тази иначе не особено добра ситуация е, че проект за новото товарно пристанище има. За него бяха платени близо 8 млн. лева и ще е много безотговорно той да не бъде използван. Той предвижда 5 корабни места под „Максуда“ – 2 контейнерни, 2 за зърно със съответните модерни силози и едно място за генерални товари. В този район може да се премести по-късно и жп гарата на Варна, а сегашната сграда, която е изключителна архитектурна ценност, да бъде превърната в арт територия и да се впише прекрасно в новата визия на крайбрежната територия като цяло.

  • А зоната около Морска гара?

  • Ще трябва да се изпълни съществуващото от 15 години решение на Общински съвет – Варна и да се обяви международен конкурс за проектиране на територията на Варна–Изток и превръщането й в зона за отдих и развлечения.

  • Защо толкова настоявате този Ваш проект да се реализира? Не се ли опасявате, че ще Ви обвинят, че преследвате личната си мечта с обществени ресурси?

  • Мотивите ми са ясни – крайно време е морската столица на България да заеме подобаващото се място на картата на най-атрактивните дестинации за платежоспособните туристи и пътешественици. Затова толкова години настоявам за модерен пасажерски терминал, за модерно и обезпечено инфраструктурно яхтено пристанище, за привлекателна, наситена с атрактивни за посещение обекти около нея. Крайно време е и жителите и гостите на Варна да имат директен и свободен достъп до морето по цялата крайбрежна територия. Не отива на туристически град най-привлекателната му територия да е заета от индустриална зона. Превръщането на Морска гара в супермодерна атракционна зона ще разшири сезонността на туризма, като превърне града и в център на конгресен туризъм. Изграждането на тази зона ще привлече друг тип туристи, а това ще са допълнителни приходи за града и за държавата. Част от сбирката на Военноморския музей също е логично да се прехвърли в тази атракционна зона. Подводницата, за която Общината не се погрижи, въпреки че е нейна собственост по моя инициатива, може да се върне от Белослав и да стане безценен музеен експонат.

  • Как ще съчетаете всичко това с останалите доста сериозни ангажименти, които са заложени в амбициозната програма на БСП и за останалите области – здравеопазване, образование и др.?

  • В нашата програма е залегнало развитието на индустриалните зони. Варненска област разполага с изключителни територии за обособяването им, но до момента имаме само една частна на острова, която „глътна“ общинските земи и на практика не е ясно какво се случва там. Освен това, много ясно сме заявили, че ще работим за обвързването на професионалното образование с икономическата специфика на региона. Крайно време е Варна да си върне качественото „производство“ на средни и висши кадри за кораборемонта и корабостронето, което се надявам да се възроди с поръчката за строеж на военни кораби.

Вярвам, че реформата в здравеопазването, която предвижда болниците вече да не са търговски дружества, а НЗОК да финансира само държавни и общински болници, ще подобри значително качеството на здравната грижа и съответно кондицията на работещите и живеещите в страната ни хора. Предвиждаме много социални придобивки за младите семейства с деца – безплатни учебници до 12 клас, безплатни ясли и детски градини, необлагаем минимум до 500 лв., включително и за работещите младежи до 26 години без значение дали имат деца или не.

Вече наистина е крайно време всеки от нас да се синхронизира с общите интереси и вечните приоритети за държавата. Не може 4 години някой да работи по даден проект, да направи всичко необходимо, включително и да намери финансиране, а следващият да дойде и да каже: край - светът започва от мен! Затова държавата ни се върти в един омагьосан кръг и, докато не се намерят политици, които да са наясно, че има приоритети по-големи от егото на всеки от нас, никога няма да излезем от това безумие, в което сме се вкарали сами.

И в отговор на предишния Ви въпрос: Ако всеки има мечта като моята, работи усърдно и преследва, без значение колко време, усилия и ресурс му струва това, и успее да осигури подкрепа за реализацията й, държавата ни ще пребъде. Ако обаче продължат да властват егото и политическото късогледство, през 4 години ще започваме от нулата. Ето срещу това искам да работя като народен представител.

 

Купуването и продаването на гласове е престъпление!

 

*публикация


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лв без ДДС/30,68€ на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 



Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2025 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама