Борисов: Това, че сме най-отдалечени от Брюксел, не значи, че трябва да сме най-наказани (снимки)

14.05.2018 / 19:15 3

Снимка: Министерски съвет

Това е исторически стар бранш, по времето на социализма. Съмненията са ни, че така точно подредени нещата, винаги сме били за по-високи доходи, но има някои определени недоимъци в тази стратегия. Няма как шофьорите да остават тировете и камионите без надзор. Това каза премиерът Бойко Борисов в началото на срещата с представители на транспортния бранш в Министерски съвет и еврокомисаря Виолета Булц, на която бяха обсъдени промените в пакета "Мобилност", засягащи условията и работата на превозвачите, съобщават от Министерски съвет, пише novini.bg.

„Застрахователите това не го приемат. Не знам да има такива охраняеми паркинги. Едно е да отидеш от Белгия до Германия или от Холандия до Франция, друго е да минеш 5000 км в едната и после в другата посока. Така се убива нашия транспортен бранш. Това са десетки хиляди шофьори“, заяви Борисов.

По думите му накрая ще стане така, че да ги наемат големите компании в Европа и демографски това ще ни създаде проблем, защото всеки ще си вземе семейството там.

„Тогава как ще има бързи стъпки да достигнем това, което президентът Макрон иска да се наваксва бързо в другите държави изоставането, което не е по наша вина. Когато Рузвелт и Чърчил са разпределяли света, ние сме се паднали от тази страна. Това, че сме не най-отдалечени от Брюксел, не значи, че трябва да ни бъде наложено толкова тежко наказание. Държа да го обмислим пак и да намерим решение. Обясних позицията си на президента Макрон и се надявам за разбиране“, каза още Бойко Борисов.

Благодаря на премиера Бойко Борисов, който домакинства срещата ни днес, както и наИвайло Московски. Приканих българските представители на европейския съвет, да подготви своите предложения относно готвения пакет от мерки, касаещи превозвачите. Постигнахме позитивен диалог. Призовахме всички страни, да не се колебаят, а да се обръщат към нас, за да може проблемите да се решават на масата, а не на улицата. Това каза еврокомисарят по транспорта в ЕС Виолета Булц след срещата с премиера Бойко Борисов и министъра на транспорта Ивайло Московски.

Изключително съм удовлетворена, че дойдоха толкова много представители на български превозвачи с конкретни въпроси и предложения. Секторът на логистиката, транспорта и превоза е от важно значение за функционирането на европейския пазар. Въз основа на прогнозите, че до 2030 г. този сектор ще отбележи ръст от 35%, а до 2060 – над 60%, е важно основата, на която това развитие ще стъпи, да е справедлива и здрава“, каза още тя и посочи, че затова Европейската комисия е предложила първият, вторият и третият пакет за мобилност, като повечето от социалните аспекти са уредени в първия.

„Задълбочено обсъдихме четири въпроса. Първият е за връщането на водачите на превозните средства у дома като част от тяхната задължителна почивка. Посланието на Комисията беше съвсем ясно – на шофьорите трябва да бъде предоставена възможност къде да прекарат времето си за почивка – дали у дома, или на мястото, където се намират. Вторият въпрос беше свързан за възможността с нощуване в кабината на превозното средство или извън нея – по него посланието ни също беше много ясно, Комисията иска да се гарантира, че ще бъдат изградени охраняеми съоръжения за паркиране, така че шофьорите да почиват в камионите си, паркирани на такива тях. Третият въпрос беше свързан с международния трафик и правилата за командироване – ние сме убедени, че международен трафик за ограничено време не трябва да подлежи на правилата за командироване. Четвъртият въпрос, който буди много загриженост, е свързан с преводачите от трети страни – всички правила, които ще важат в рамките на единния пазар на ЕС, ще се прилагат и по отношение на превозвачи от трети страни, като държавите-членки могат да налагат и допълнителни такси“, обясни Булц.

Тя подчерта, че транзитът трябва да бъде освободен от новите правила. "Всички правила, които ще важат за единния пазар ще се спазват от всички страни-членки на ЕС“, категорична бе тя. „Правилата, които има в момента не служат добре на ЕС, те създават хаос. Оставането на старите правила не е добро решение за сектора“.

„Сигурна съм, че неуточнените въпроси ще намерят своето решение в този позитивен дух“, каза Булц.

"С екипа на еврокомисар Булц и превозвачи ще изготвим промени в конкретни детайли и текстове по Пакета за мобилност, за да станат приемливи за българските превозвачи". Това каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски след среща с представители на транспортния бранш.

„По време на срещата при премиера Бойко Борисов преминахме през всички теми, които притесняват българските превозвачи, тъй като този сектор осигурява около 17% от БВП. Длъжни сме да реагираме винаги, когато има притеснения от превозвачите във връзка с европейското законодателство. Всички теми, които се засегнаха, трябва да се преработят в детайли като конкретни текстове и тя се съгласи да остави своя екип тук“, каза министър Московски и уточни, че веднага след тази среща продължава работата заедно с екипа на Булц, с администрацията на министерството и с превозвачите, така че в конкретни детайли и текстове да може да се вкарат на работна група текстове, които са приемливи за българския транспортен бранш.

„И да се надяваме да се приемат. На нея също предстоят срещи с колеги от други държави, които са на по-различно мнение. Надявам се че ще намерим решение, което да бъде балансирано и което да устройва всички. За каквото зависи от нас, гарантирам, че ще бъдат положени максимални усилия“, каза още транспортният министър.

Илиян Филипов, който е представител на българския транспортен бранш заяви след срещарта: "Ако предложените мерки за превозвачите се приемат, българският транспорт ще изчезне, затова продължаваме да протестираме".

Повече от три часа продължи срещата между премиерът Бойко Борисов и еврокомисаря по транспорта Виолета Булц, която е на посещение в София.

По време на разговора са обсъдени промените в пакета "Мобилност", които засягат условията и работата на превозвачите. Заради новите правила превозвачите в България готвят мащабен протест в столицата на 16 май.

Според представители на бранша новите промени са вкарани в контекст за защита на правата на шофьорите, но всъщност целта е да бъдат елиминирани от пазара българските, полските, унгарските и румънските камиони. Част от изискванията в пакета за мобилност са шофьорите да се прибират до родното си място на всеки 3 седмици, след третия ден в страна от ЕС на тираджията да му се плаща по нормите за командировки на държавата, в която е влязъл, да не се спи в кабините на камионите. И още едно изискване - промени в правилата за шосейния каботаж като на практика той ще бъде премахнат.

Председателят на Съюза на превозвачите в България Йордан Арабаджиев е категоричен, че всичко това ще повлияе пагубно на оборота - курсовете ще намалеят значително, ще има нови разходи за прибирането на шофьорите, ще се стигне и до масови фалити на фирми. В момента средната печалба в бранша е 5%. Българските шофьори в Европа са над 40 000, а тези у нас са близо 70 000.

На срещата присъстват и министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, както и представители на транспортния бранш.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама