Бойкотът има ефект, но не този, който всички очакваха
Редактор: Юлия Георгиева, кадър Нова нюз
При третия бойкот на веригите те са плюс с милиони, а следва четвърти бойкот.
Бойкотите показват, че от гледна точка на пряка ефективност, клони към нула. Но пък хубавото е, че тази тема се повдигна и се говори в обществото и се стига до някакви решения и се стига до българския производител - как произвежда, как продава, необходимостта от това да му обърнем сериозно внимание.
Това коментира пред Нова нюз Владимир Иванов, председател на Държаната комисия по стоковите борси и тържищата.
С временни мерки трудно ще се решат кардинално проблемите. Тук трябва да се търсят сериозни решения. Трябва да се направят платформи за производителите, т.е. тяхна собственост или по пътя на сдруженията. Имайки пазарен дял, ще имаме и българско производство. Но това не става бързо. Хубаво е, че българските производители също се задействаха. Държавата трябва да помогне, но и те трябва да порявят активност. Така че бойкота има полза по отношение на разговора в държавата. Има какво да се направи, въпросът е, че трябва да е трайно и трябва да стане с усилията на всички. Няма как да стане само с усилията на една група, а всички заедно да отвоюваме пазара на всички земеделски производители, обясни той.
В момента движението на цените на храните няма нищо общо с боктотите. Те са напълно нормални въз основа на пазарни взаимоотношения. Доматът и краставицата тръгнаха от няколко дни нагоре. Това е нормално, няма никакво изкривяване. Най-интересното е, че бойкотите дойдоха в едно спокойно пазарно време. Когато имаше бурни процеси 2021-2022 г. въобще не се говореше за цените, коментира той.
Ние сме една мчлада пазарна икономика, направили сме през тези 30 години огромни скокове, но има още какво да се желае, не сме в идеално състояние. Във всеки случай не сме чак толкова зле, както се очертават едни картини. Сега просто трябва да окрупняваме, обясни Иванов.
Зелето в момента е шампион по висока цена, но това е заради лошата реколта. Сега обаче следва спад на цените на плодовете и зеленчуците. Тенденцията е плавна, бавна, посочи той.
По темата с цените искам още нещо да посоча. Целта е, когато плащаме за дадено нещо, по-голямата част от парите да отиде при производителя, а не при търговеца, допълни Иванов.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лв без ДДС/30,68€ на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

