Читател от Варна: Купих си нов телефон от "Виваком", но се оказа дефектен. Не ми го подменят и не ми връщат парите! Какво да правя?

28.09.2015 / 15:19 11

Снимки: Булфото, Румен Сарандев

Александра Кирчева си закупува нов телефон, но веднага след това той започва да й дава дефекти. Дава го на ремонт, но мобилното устройство продължава да е в неизправност. И така пет пъти, като при последното взимане от сервиза, той дори не се включва, твърди тя. Съответно Александра поисква замяна на неработещия мобилен апарат с нов, или възстановяване на сумата, но от страна на комуникационната компания получава отказ. Ето какво разказа тя пред наши репортери:

„На 10-ти януари миналата година си купих нов смартфон на изплащане от „Виваком“, заради който минах и на по-висока такса. Веднага след това той започна да ми създава проблеми. Появяваха се черни линии по дисплея, а най-неприятното беше, че тъй като е с две карти, винаги на едната ми даваше, че ми е изключен телефонът. Близки, колеги и приятели не можеха да се свържат с мен. Аз не разбирам, че някой ме търси, а на тях им дава или заето, или че няма връзка. Дадох го на ремонт, върнаха ми го преинсталиран, но пак даваше същите отклонения. И така-пет пъти. В рамките на година, този телефон е ползван общо 1 месец. През останалото време е стоял в сервиз. Последния път като го взех, той даже не се включваше“, обяснява потърпевшата.

Гаранционната карта, която е попълнена шест пъти

Тя е потърсила съдействие от комуникационната компания, от където го е закупила, но те й отговарят, че за да бъде подменено устройството трябва да имат становище от сервиза, че е невъзможно ремонтирането му.  В издадения от сервиза документ е написано, че в апарата не са открити проблеми. Публикуваме го, без редакторска намеса:

„Комисията констатира следното:

1.    Не бяха открити проблеми в електрическата част на тествания уред.
2.    Уредът е тестван във всички режими на работа и функционира нормално, съобразно техническите характеристики, заложени от производителя.

Дефекта наблюдаван от клиента, може да бъде предизвикан от следните външни фактори:

Получава се конфликт между двете СИМ карти когато се използват мобилни данни от едната карта и е слаба 3G мрежата телефона търси свободна клетка за да се свърже, в този момент е зает модема на телефона, ако във същия този момент получите входящо обаждане на другата СИМ, модема на телефона е зает и отчита пропуснато повикване! Съветваме да изключвате мобилните данни когато не ги използвате или сте на място с по слаба мрежа“.

 „Освен, че е пълен с пунктуационни грешки, съветът, който видях, че ми дават ме потресе. Тоест аз си купувам смартфон, целта на който е да мога да ползвам интернет навсякъде и по всяко време, а те ме съветват да си изключвам мобилните данни. Що за глупост е това?“, жалва се Александра, която въпреки, че не използва мобилното устройство, тя му изплаща лизинга всеки месец. В противен случай биха и спрели картата и ще й бъдат начислени неустойки до края на договора.

Тя се свързва с Комисията за защита на потребителите, които от своя страна дават задължително предписание на мобилния оператор да развали договора за продажба и да възстанови заплатената сума от потребителя на основание чл.114, ал.1 т.1 от ЗЗП. 

След като това не е направено на „БТК“ ЕАД е съставен акт за административно нарушение за неизпълнено предписание на контролния орган.

Компанията е глобена, но проблемът на клиентката остава нерешен. Тя все още плаща телефон, който не може да използва.

Крайният коментар на „Виваком“  за случая е, че за да подмени даден апарат с нов или да възстанови заплатената сума трябва да има становище от сервиза, че въпросното устройство не може да бъде ремонтирано. Без него, само по искане на клиента е невъзможно да бъдат предприети такива действия. Както видяхме, сервиза, свързан с мобилния оператор посочва, че телефонът няма дефекти, с което компанията е с вързани ръце. 

В неприятната за клиентката ситуация остава едно единствено решение-да си търси правата по съдебен ред. Дали изходът ще е положителен може само да се гадае.

 

Следете всяка минута 24 часа в денонощието последните новини - такива, каквито са, от Света, България и Варна в Petel.bg!

Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

Бъдете с нас навсякъде и през вашия мобилен телефон!


Коментари
Коментирай чрез Facebook
10
1
kris (преди 8 години)
Рейтинг: 340558 | Одобрение: 54738
В нормалните държави в случай като този , ти дават нов телефон и пращат стария или за ремонт или на производителя , който го отнася , А НЕ КЛИЕНТА ! Кога ще стане това и в България ?
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
19
2
БГ (преди 8 години)
Рейтинг: 1470 | Одобрение: 635
Във Виваком са така. Абсолютни безхаберници. И постоянно лъжат клиентите си.
9
4
Уйо (преди 8 години)
Рейтинг: 43449 | Одобрение: 7914
Трябва да се консултира с адвокат и ако прогнозата е добра да ги съди. Дори трябва да опита да вземе неустойка. Ако може и да се свърже с човека, който осъди Боза Анет.

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама