Читателка: В небето над Варна обикалят самолети вече час, това нормално ли е?!
"От 1 час в небето над Варна минават самолети, които се движат много бързо.. и оставят по 2 огромни дири зад себе си. Минават по 4 - 5 наведнъж през интервал от 3 мин. Минават много бързо.. не мисля че това е много нормално..", пише ни читателка на рудакционната поща.
Планираният за днес полет на авиокомпанията Bulgaria Air по направлението Рим-София е бил отложен поради неизправност на машината, с която е трябвало да се осъществи пътуването. Това установи Комисията за защита на потребителите, която започна незабавна проверка по случая след като бе получена информация за възникналата ситуация, съобщават от компанията.
Подготвя се извънреден полет за по-късно тази вечер, който да превози пътниците.
По информация на превозвача за пътниците е осигурено настаняване в хотел. Проверката по случая продължава.
Комисията за защита на потребителите напомня някои от основните права на пасажерите в подобни ситуации съгласно Регламент на Европейския съюз:
Авиокомпанията е длъжна да предложи избор на пътниците между:
пътуване с първия възможен алтернативен полет
пътуване на друга удобна дата за пътника
да се откажат от пътуването и да получат парите си обратно
Право на грижи
В случай на отменен полет пасажерите имат право на помощ от авиокомпанията, която се изразява в осигуряване на безплатна храна и напитки, съответни на времето на забавяне, две безплатни телефонни обаждания, настаняване в хотел, ако полетът се забави с една нощ, както и транспорт от летището до хотела и обратно. Ако авиокомпанията не осигури съответните грижи, пътниците трябва да пазят документите за направените разходи за храна, напитки, хотел, транспорт, които разходи са причинени от отмяната и след това да претендират за възстановяване на тези разходи. Задължението на авиокомпанията да положи тези грижи отпада, ако пътниците изберат да се откажат от пътуването и да получат парите си обратно.
Финансови компенсации
Ако полетът е отменен или закъснял с повече от три часа, пътниците могат да имат право на финансова компенсация съгласно Регламента на ЕС, в случай че отмяната или закъснението не е причинено от извънредно обстоятелство. Дали едно събитие е извънредно обстоятелство се преценява от съда във всеки конкретен случай и доказателствената тежест е на авиокомпанията.
Компенсацията в случай на отмяна зависи от разстоянието на полета и причината за отмяната.
Полезни съвети
При проблем на първо място пътниците трябва да се свържат с авиокомпанията незабавно на летището или в седмодневен срок след като приключи пътуването. Ако пътниците не са доволни от отговора на превозвача, те могат да се обърнат към Европейския потребителски център – www.ecc.bg , за да получат помощ и съдействие, както и да се обърнат към компетентните контролни органи в държавата, където е настъпил проблема – отмяната или закъснението.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!