Чужденци измъкват по 3 млн. лв от родното море с измислени оплаквания

12.06.2019 / 12:13 1

Снимка Булфото

Туристи от Германия и Великобритания всяка година отмъкват по около 3 милиона лева обезщетения с жалби срещу родните хотелиери. На всеки дошъл у нас англичанин връщаме средно по 2 евро, а на германците - по около 1 евро. Това съобщи шефът на Института за анализи и оценки в туризма Румен Драганов, пише в. "Телеграф".

Някои от жалбите са основателни, но има и много такива, предавани от т.нар професионални туристи, чиито единствена цел е с измама а си върнат част от разходите за ваканцията. Сред жалбите има и абсурдни оплаквания, че пясъкът на Златни пясъци не бил от злато или че хубавите жени на плажа проваляли семейната, почивка, защото мъжът не отделял очи от тях, разказаха експерти от туристическия бранш. Най-претенциозни са българите, а най-хленчещи - румънците. Германците пък са най-изобретателни, тъй като инсценират обири, за да приберат застраховка от вещите си, твърдят от бранша.

Англичаните пък си записвали дума по дума разговорите с персонала с точност до минута. Още при връщането си на летището ги посрещали адвокати, които ги разпитвали дали са недоволни от нещо при почивката си. Ако британецът отговори отрицателно, те почват да му обясняват от какво може да се ожали, за да прибере обезщетение.

Според Драганов голям проблем в туризма у нас е масовото незнание на чужди езици от персонала. Правилата в бранша гласят, че туристът може да се оплаче на първия срещнат човек в униформа, като това може и да се камериерката. След като получи сигнала, въпросният служител е длъжен да проследи оправянето на проблема до самия край. Камериерките обаче обикновено не говорят чужди езици и ако англичанин й каже, че крушката в банята не свети, тя няма да го разбере. Така после гостът може да претендира за обезщетение, че се е подхлъзнал под душа и си е навехнал крака, защото персоналът не сменил крушката. Сигналите пък трябва да се описват подробно в мениджърските книги, каквито много от нашите хотели не водят, обяснява Драганов.

В жалбите си чужденците посочват ниското качество на предлагания туристически продукт, като оплакванията им преминават от много пясък на плажа и високи вълни до твърди възглавници и невидими петънца в банята. Според хотелиерите оплакванията на тази част от чуждите гости у нас се е превърнало в индустрия, която се развива с все по-големи темпове и цели единствено жалващите се да се облагодетелстват неправомерно.

Има туристи, които сами правят бели, за да измъкнат някое евро обезщетение. Развалят кранчетата на банята, снимат ги и сядат да пишат жалба.

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието последните новини - такива, каквито са, от Света, България и Варна!

Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

За реклама виж - https://petel.bg/advertising-rates.html


Коментари
Коментирай чрез Facebook
1
8
MrBean (преди 2 месеца)
Рейтинг: 7989 | Одобрение: 1689
Ей варненци,докъде я докарахте човека от София да казва истините ,а вие не??? Само да припомня на Драганов ,че основния персонал трябва да е невидим за туриста. Камо ли да има контакт с него. А дали английския турист знае друг език освен родния-едва ли.Да не се окаже че циганката камериерка знае повече езици от него. Но що се отнася до "професионалните" туристи неплащачи ,то и българите си имат КЗП и скоро ще надминат англетата.Всяко лято министЕрката Кроки праща с какви суми да бъдат обезщетявани английските туристи!!!  А ако си измислят-няма такъв вариант,Бг туризма е виновен!!!

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2019 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама