Д-р Хасърджиев обясни как да реагираме, когато лекарството на електронната рецепта липсва в аптеката
Редактор: Недко Петров
Стопкадри Нова Тв
Издаването на електронни рецепти за медикаменти и антибиотицие е тема, която придобива широк отзвук.
Д-р Станимир Хасърджиев от Националната пациентска организация обясни какво трябва да се предприеме, ако имаме електронна рецепта от личния ни лекар, но ни казват, че този медикамент го няма в аптеката и не могат да го изпишат.
Той направи коментара след многобройните сигнали, че фармацевти масово връщат пациенти с аргумента, че медикаментът липсва в аптеката им.
При всички положения в такива случаи е добре аптеката да се ангажира с някакъв срок, в който евентуално би могла да достави лекарството. Но също така бих посъветвал гражданите да използват новите приложения за мобилни телефони, където могат много бързо да се ориентират в коя аптека го има това лекарство. Приложения, с които могат да се справят, каза в „Пресечна точка“ по Нова Тв д-р Хасърджиев.
Малко по-трудно ще е с тях за възрастните хора. Тях ги съветвам да се свързват с някои от горещите линии или на Националната пациентска организация, на Министерство на здравеопазването такива линии за правата на пациента, където се надявам да има информация в коя аптека има лекарства. Много е сложно в момента някой да гарантира и да каже категорично на пациента в коя аптека ще го има даденото лекарство, добави лекарят.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!