Депутатите приеха изключително важен закон, който касае всички родители
Илюстрация Булфото
Вижте какво реши Народното събрание за детските надбавки през 2017 година
Парламентът прие средномесечният доход по Закона за семейните помощи за отглеждане на деца за 2017 г. да е 400 лв. Това се случи след като депутатите приеха текстове по Закона за държавния бюджет за 2017 г. на второ четене. „За“ предложението гласуваха 82 народни представители, „против“ – 11, „въздържали се“ - 6, с което то бе прието, съобщава Блиц.
Според приетите предложения, за семейство с едно дете месечната сума е 37 лв. (при доход под 400 лв.), за семейство с две деца - 85 лв., за семейство с три деца – 130 лв. и за семейство с четири деца – 140 лв. Народните представители решиха за всяко следващо дете помощта за семейството да расте с 20 лв. и утвърдиха размерът за месечната помощ за отглеждане на близнаци на 75 лв.
Депутатите решиха размерът на еднократната помощ при бременност за 2017 г. да е 150 лв.
Народното събрание гласува размерът на еднократната помощ при раждане на живо първо дете да бъде 250 лв., за второ – 600 лв., за трето – 300 лв., а за всяко следващо 200 лв.
Парламентът реши размерът на помощта за отглеждане на дете от майка (осиновителка) студентка, учаща в редовна форма на обучение, да бъде 2880 лв.
Помощта за отглеждане на дете с трайно увреждания за родители (осиновители) с определени 90 на 90% вид и степен на увреждане или степен на трайно намалена работоспособност е 930 лв., на дете с трайно увреждане с определени от 70 до 90 % вид и степен на увреждане или степен на трайно намалена работоспособност са предвидени 450 лв, а за тези с от 50 до 70 на сто вид и степен на увреждане са предвидени 350 лв.
Депутатите решиха помощта за деца за семейства на роднини и близки и приемни семейства, при които са настанени деца с трайни увреждания за дете с определени 90 и над 90 % вид и степен на увреждане или степен на трайна работоспособност да е 420 лв, от 50 до 70 % вид и степен на увреждане – 350 лв.
На съпрузите и съпругите на военнослужещите, които са ги последвали при преместването им в друго населено място и поради това са прекратили трудовите или служебните си правоотношения, се изплаща обезщетение в размер на 340 лв. Парламентът реши на безработните съпруги (съпрузи) на военнослужещите, участващи в международни операции и мисии да се изплаща обезщетение в размер също на 340 лв.
Редактор "Екип на Петел",
За реклама в "Петел" на цена от 40 евро без ДДС на ПР публикация пишете на [email protected]
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на [email protected] по всяко време на дежурния редактор!

