Децата зубрят за „гониум” и „волвокс” в час по биология
Учебниците по биология за седми клас са пълни със сложни и неразбираеми понятия за децата. В тях могат да се срещнат термини като „фораминиферите” „кореноножки”, „гониум” и „волвокс”, съобщи bTV.
„Учебниците ги правят колективи и никой не може да пипа авторовия текст. Рецензентите от министерството на образованието могат да отхвърлят или одобряват текстовете в учебниците”, обясни зам.-министърът на образованието Ваня Кастрева. Според нея проблемът може да бъде решен с промяна в закона за средното образование. Според учителите учебният материал, по биология специално, е доста труден за учениците, защото е написан на висок академичен стил и почти 80% от уроците въвеждат термини и понятия, които децата не са чували, пише "Монитор".
Преподавателите са на мнение, че някои от термините дори звучат като на чужд език. Според преподавателите липсват и достатъчно часове за усвояване на материята.
“Сложните думи и уроци не са непременно нещо лошо. Важно е в какъв контекст и с каква цел се учи нещо – децата трябва да учат сложни думи, но да знаят защо ги учат. Сложните неща могат да се учат, ако имат връзка със живота”, коментира от своя страна и председателят на Асоциация „Родители” Цвета Брестничка.
Според младия учител Емил Джасим пък проблемите със сложните термини биха отпаднали, когато се промени методиката на преподаване. „Ние, учителите, нямаме свободата да разпределим материала, нито разполагаме с материална база”, обясни той.
Само преди около два месеца родители и учени се вдигнаха на бунт срещу учебника за трети клас по „Човекът и обществото”. Скандалът избухна заради неточности като тези, че „цар Симеон водил продължителни войни с Византия, но те не оставили трайни следи в българското минало” и че „Полицията заловила Апостола”.
Тогава от МОН решиха да поправят учебника с листчета с корекции.