Димитър Маргаритов: Българският потребител най-много страда от неразбиране от страна на търговците
Българският потребител най-много страда от неразбиране от страна на търговците какви са истинските му проблеми. Това каза в предаването „Лице в лице” председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов, пише btv.
„Най-много жалби получаваме за удовлетворяване на рекламации на дефектни стоки или за това, че са предоставени некачествени услуги и хората търсят своите права, а не срещат адекватен отклик. Има и известен емоционален елемент, но това е най-същественото нещо, което мъчи българският гражданин в битността му на потребител”, каза Маргаритов.
Традиционно, като проценти най-голям дял заема секторът на телекомуникациите – както качеството на услугите, така и проблеми с дефектни устройства, поясни той.
По думите му над 38 000 проверки са направени през миналата година, около 3000 акта за констатирани нарушения, около 200 нелоялни търговски практики, които са забранили на пазара, 150 опасни стоки са забранени, а част от тях са изтеглени от пазара, друга част са задържани още на границата.
"По туризма има около 9000 проверки, има над 800 акта, 100 заведения са затворени заради липса на категоризация. Това са все мерки, които предпазват най-широк кръг потребители от различен вид нарушения".
Относно опасните стоки на българския пазар, той коментира, че основният дял са дрехи, облекла, стоки свързани с отглеждането и възпитанието на децата. Дадени стоки, напр. детски играчки, или съоръжения свързани с отглеждането – детски колички – могат да доведат до нараняване.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лв без ДДС/30,68€ на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

