Дизелова Шкода навъртя 2831 километра с един резервоар

23.10.2025 / 20:54 7

Пиксабей

Дизеловият двигател постепенно изчезва от сцената в Европа. В пика си дизелът представляваше над 50% от продажбите на нови автомобили в началото на предходното десетилетие. До август тази година пазарният му дял сред новите автомобили се е свил до едва 8,3%, според Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA), пише carmarket.bg.

Една от причините дизелът да умира бавно е, че автомобилните производители систематично се отказват от този тип двигатели в полза на хибридите, за да отговорят на все по-строгите регулации за емисиите. Въпреки това Skoda запазва любимия си TDI в няколко модела, включително Superb.

Флагманският седан (технически той е лифтбек) дори постави световен рекорд на Гинес, което допълнително доказва, че дизелът остава безспорният шампион по ефективност при пътувания на дълги разстояния.

Мико Марчик, победителят в Европейския рали шампионат през 2025 г., измина 2831 километра с най-големия автомобил на чешката марка без зареждане. Колата е стандартен Superb, с изключение на гумите с ниско съпротивление и окачването от версията Sportline. Чрез него просветът е снижен с 15 мм за подобрена аеродинамика, но иначе колата не е била модифицирана.

Маршрутът отвежда Марчик от Лодз в Полша през Германия и Париж, след което обратно през Холандия, Белгия и Германия, като разстоянието е изминато със средна скорост от около 80 км/ч.

По време на пробега Superb е показал среден разход от едва 2,61 л/100 км, което е далеч по-добре от официалния му разход от 4,8 л/100 км. По време на шофиране през Франция, попътен вятър е помогнал за постигането на впечатляващите 2,2 л/100 км на участък от 200 километра. Малките 16-инчови джанти на автомобила и относително ниското му тегло от 1590 килограма също са работили в негова полза.

Този конкретен Superb е бил с предно задвижване и седемстепенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител, движела се изцяло в еко режим. За да оптимизира маршрута, помощен автомобил се е движел няколко километра напред, предоставяйки му актуализации, които са му помагали да предвижда трафика, да минимизира спирането и да ускорява плавно.

Въпреки че постави рекорд, рали шампионът иска да продължи още повече с „хипермилинга“. Следващата му цел е да измине 3000 километра с един резервоар. Марчик вярва, че това е постижимо, отбелязвайки, че предишното му каране е включвало дълги участъци нагоре и студено нощно шофиране в Германия, където температурите са падали до 1°C. Той също така вярва, че използването на първокласен дизел може да увеличи шансовете му да достигне този етап.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лв без ДДС/30,68€ на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
1
0
kjk (преди 1 месец)
Рейтинг: 159712 | Одобрение: 17562
Рекопирането и реостатното спиране,швейцарците са го ползвали преди 100 г в тяхната железница!!!;)Намусен:errm: Пускали са един ектрически правотоков влак по надолнището и с произведената от него енергия друг се е качвал нагоре!!!;)НамусенУсмивка При нас това не е възможно защото контактната мрежа е със променлив ток и тая енергия при спиране отива вреостатни нагреватели и се изхвърля в околната среда  като топлина!!! ;):errm::'(
1
0
ПраБългарин (преди 1 месец)
Рейтинг: 70732 | Одобрение: -28143
В резервоара ще ти върне само ако е електричка ;) Ама да не забравяме дължината на кабелите и камиона с батерии Болест
1
0
kjk (преди 1 месец)
Рейтинг: 159712 | Одобрение: 17562
При Изгасен двигател и ако я буташ почти не дава разход,даже ти връща в резервоара излишното гориво!!!:devil:Ухилен:devil:
3
0
kris (преди 1 месец)
Рейтинг: 541453 | Одобрение: 101448
Тенеке, ти май не ми разбра коментара.....Движих се по баир надолу около 20 км и разходомерът ми е супер....На връщане - 8 на 100.....!!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
0
1
robotron2000 (преди 1 месец)
Рейтинг: 53209 | Одобрение: 1964
Крис; дизеловият горивен принцип е по съвършен от на бензиновият двигател, ама не чак толкова! че да прави 2,2 литра на 100 километра! ще направи толкова, ако работи на празен ход двигателят, и я дърпаш с друга кола по пътя Ухилен  Просто количеството енергия която ти е нужно да преместиш един тон кола е такова каквото е.  
3
0
kris (преди 1 месец)
Рейтинг: 541453 | Одобрение: 101448
Тенеке, прав си за баира.....Кашкаеца ми от Широка Лъка до Девин за 20км направи 2.2, но беше баир надолу въпреки завоите....На връщане - 8 на 100.....!!
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!
2
0
robotron2000 (преди 1 месец)
Рейтинг: 53209 | Одобрение: 1964
този тип автомобил ако галиш педала на газта горят около 5 литра на 100 километра. което е 50 на 1000, 100 литра на 2000 километра.. Туй 2.2 ще направи само по баир надолу. Ухилен  кой знае къде са тикнали още един резервоар. 

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2025 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама