Днес “Трабант”-ът навършва емблематичните 60 години от създаването си (Снимки)

07.11.2017 / 13:07 1

Снимки: Фейсбук, Дарик

Днес една от емблемите на социалистическата автоиндустрия навършва 60 години. На 7 ноември 1957 г. в Източна Германия е произведен първият “Трабант”, предават Darik и вестник “Труд”. Картонената кола с пушещ двутактов двигател бързо става обект на подигравки и главен герой във вицове, но днес е ценна придобивка за много колекционери на ретро автомобили. Българският национален клуб “Трабант” съществува от 2004 г. и е най-многочислената организация сред всички клубове у нас, посветени на колите от соца.

Членовете му  показаха 45 реставрирани и модифицирани автомобила още през м.май тази година. Производството на превърналата се в легенда източногерманска марка е спряно през 1990 г. За 30 години от завода са излезли 3 096 999 автомобила. “Трабант” е една от най-успешните експортни стоки на ГДР и заедно с по-големия си братовчед “Вартбург” формира около половината от износа на социалистическата страна. Днес „Трабант”-ът е ценна придобивка за много колекционери и привърженици на ретро автомобили.

А цената му през последните 2-3 години цената му рязко е скочила нагоре, разкрива Ангел Пеев, председател на Национален клуб “Трабант”. 60-тата годишнина на картонения автомобил ще бъде отбелязана и у нас. Двамата варненци се стягат за празничния „Трабант” фест, който ще се проведе в Павел баня на 11 ноември. Картонените им коли не се застояват много в гаража, а тази събота ще запърпорят към малкото градче в Южна България. На феста ще вземат участие автомобили от различни краища на страната. Сред тях ще са две лимузини и „Трабант” 4х4. Първата кола, която Пеев купил през 1987 г„ била .Трабант” комби. Преди 13 години трябвало да реши с какъв автомобил ще изпрати сина си на абитуриентския бал. “Взех едно трабантче за 300 лева, оправих ходовата част и го дадох на един художник да го нарисува с мотиви от анимационен филм. Стана много хубаво“, разказа Ангел.

Днес той притежава четири реставрирани автомобила от източногерманската марка. Казва, че възраждането на подобна кола отнема същото време и средства, както и при другите ретро возила, тъй като частите са редки и скъпи. Произвеждат се в работилници в Германия и Унгария или се купуват на старо от други ентусиасти чрез специализирани интернет форуми.

 



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 


Коментари
Коментирай чрез Facebook

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама