"Дневник": С компромиси в качеството утре откриват ремонтирани улици във Варна
Журналистът от "Дневник" Спас Спасов написа коментар във "Фейсбук" и публикува репортаж за състоянието на ремонтираните участъци в центъра ден преди откриването им.
"Понеже съм "хейтър", "мрънкало" и кофти пич, който така и не се научи "да мисли позитивно", да пръска "положителна енергия" и да гледа оптимистично на песимистичния ландшафт...
Така изглеждат "дребните неща" по булевардите "Мария Луиза", "Осми Приморски полк", ул. "Антим I" и площада през Общината във Варна само ден преди ремонтът по тях да завърши официално. Не се е случвало досега някой да се върне, за да си оправи безобразията в този град. Не вярвам, че ще се случи и сега. В страната, където "Казано честно всичко ми е наред" може да е хит, ниските стандарти са начин на живот.
....
След като бяха ремонтирани и преасфалтирани, от утре във Варна за движение ще бъдат отново отворени булевардите "Княз Борис I" и "Мария Луиза". Това съобщиха от общинската администрация.
Според справката, публикувана на общинския сайт "Live Varna", за ремонтите на булевардите "Христо Ботев", "Княз Борис I", "Мария Луиза", "Осми приморски полк" - до пл. "Съединение", както и за обновяването на пл. "Св. Св. Кирил и Методий", на площ от около 130 хил. кв. м. са поставени 30 хил. т. асфалт.
Рехабилитацията на бул. "Княз Борис I" включваше цялостно преасфалтиране на двете платна в отсечката от Икономическия университет във Варна до Паметника на българо-съветската бойна дружба. В стойността на ремонта - 8 млн. лв., отпуснати от правителството, бе включена и хидроизолация на всички прилежащи подлези и мостови съоръжения.
Пак по данни на общинската администрация във Варна по бул. "Христо Ботев" в отсечката от бул."Съборни" до "Аспаруховия мост"са положени близо 25 хил. м2 асфалтова настилка, 6 хил. л.м. бордюри и около 10 хил. кв. м. тротоарни плочи и павета. Стойността на този ремонт е е 2,9 млн. лв., а средствата са осигурени от общинския бюджет.
Ремонтът на двете отсечки от булевардите "Княгиня Мария Луиза" и "Осми Приморски полк" е част от изпълнението на проекта "Интегриран градски транспорт на Варна". По двата ремонтирани булеварда ще минава бързият автобусен коридор (BRT).
Бордюри с вградена отводнителна система, които са свързани с дъждовната канализация.
Стойността на целия BRT коридор с дължина близо 15 км е е около 30 млн. лв. След изграждането му той ще свързва западният квартал на Варна "Владислав Варненчик" с източния - "Васил Левски", преминавайки през централната част на града.
За изграждането на трасето трябва да бъдат рехабилитирана близо 30 хил. кв.м. пътна настилка при дълбочинен ремонт на т.нар. "легла" по части от булевардите "Константин и Фружин", "Трети март", "Ян Хуняди", "Владислав", "Мария Луиза", "Осми Приморски полк" и "В. Левски". По трасето на скоростния коридор ще има и 60 спирки.
Част от бордюрите, поставени преди дни на кръстовището на бул. "Сливница" и бул."Мария Луиза" са вече разместени при асфалтирането. Както се вижда от снимката те не са били надеждно свързани още при поставянето им.
След приключването на ремонта по двете отсечки на коридора в центъра на Варна обаче няма как да не направи впечатление ниското качество на видимата част от извършената работа. Част от бордюрите не са свързани при поставянето им, което е станало причина за разместване при полагането на новия асфалт. Замазката между дрига част от бордюрите е изронена още преди деня на официалното "пускане в експлоатация" на ремонтираните отсечки.
Така изглежда новоизградената част от тротоара на кръстовището на бул. "Мария Луиза" и "Сливница". На мястото на разместените блокчета вече е изсипана пръст за озеленяване.
При ниско качество на свършената работа беше частично ремонтиран и площадът пред Кметството във Варна. Както се вижда на следващите снимки, местата на липсващи декоративни павета са попълвани с пясък, спестено е фугирането между тях, част от блокчетата, с които са ремонтирани тротоарите, са вече разместени заради липса на укрепване.
Новият бордюр на двадесетина метра от централния вход на варненската община изглежда по този начин ден преди ремонтираната пътна отсечка да влезе в експлоатация.
Тъй като част от направените ремонти са включени в проекти с финансиране от ЕС, не е изключено до институциите в Брюксел да бъдат подадени сигнали от неправителствени организации, както това се случи в столицата през март, научи "Дневник".
Този подход за хора с увреждания беше ремонтиран по начина, който се вижда на снимката, само преди месец.
По жалба на сдружението "Спаси София" тогава европейски институции започнаха проверка на качеството, при което беше ремонтирано трамвайното трасе по бул. "България".
Така изглежда новата отводнителна система на кръстовището на бул. "Княгиня Мария Луиза" и ул. "Антим I" във Варна. Както се вижда на снимката краят на канала, вграден в бордюра, е оставен открит и дори е частично запълнен с асфалт. Връзка с близката отводнителна шахта, поне тук, няма.
Изпълнител на ремонтите по булевардите "Княгиня Мария Луиза" и "Осми Приморски полк" във Варна е дружеството "Арма", регистрирано по Закона за задълженията и договорите. Участници в "Арма" са компаниите "Хидрострой" и свързаната с нея "Инжстройинженеринг". Двете дружества от години печелят всички обществени поръчки за извършването на пътни и други инфраструктурни ремонти във Варна. "Хидрострой" участва с дялове в 72 други дружества, а негов управител е бившият общински съветник от ГЕРБ във Варна Николай Пашов.
Прощадът пред кметството във Варна няма късмет. Ремонтите му са винаги предизборни от времето, когато кмет на града беше Кирил Йорданов. При последната рехабилитация, завършила преди дни мястото на липсващите декоративни павета беше попълнено с пясък.
Днес Христо Иванов, зам. кмет на Варна, натоварен с работата по инфраструктурните проекти в общината, не отговаряше на телефона си. Така не успяхме да получим отговор на въпроса кой е натоварен с контрола по качеството ремонта и ще бъде ли търсена отговорност от изпълнителите за евентуални пропуски.